Alcoa Inc. реализира загуба през първото тримесечие на 2014 г., след като производителят на алуминий извърши големи разходи за преструктуриране на дейността си, а приходите спаднаха с повече от очакваното, пише MarketWatch.
Въпреки това явно финансовите резултати са се харесали на анализаторите, защото в часовете след края на търговската сесия на Wall Street снощи акциите на компанията поскъпнаха с близо 3%. Цената на акциите на Alcoa, която публикува междинните си финансови резултати след края на редовната търговия, се повиши с 35 цента, или с 2,8%, до 12,88 долара. За последните 12 месеца книжата на производителят на алуминий са поскъпнали с около 5%.
Загубата на Alcoa Inc. възлезе на 178 млн. долара заради разходите по затварянето на заводи, за да може компанията да се справи със свръхпредлагането, предава Wall Street Journal.
Отрицателният финансов резултат, или по 16 цента на акция, се дължи на разходите за 255 млн. долара за намаляване на производството в Бразилия и затварянето на заводи в Ню Йорк и Австралия. По този начин производственият капацитет на дружеството спадна с 10%, или с 421 000 т.
Анализаторите очакваха, че Alcoa ще бъде на нула или че ще постиигне лека печалба. Година по-рано производителят на алуминий отчете нетна печалба за 149 млн. долара, или по 11 цента на акция.
Приходите от продажби намаляват с 6,5 на сто до 5,5 млрд. долара.
Свиването на производството дойде в отговор на пренасищането на пазара на алуминий в световен мащаб, което от своя страна понижи цените на метала. Средната цена, по която Alcoa продава суров алуминий спадна с 8% до 2 205 долара за тон през първото тримесечие.
Голям проблем за индустрията е огромното производство в Китай. Азиатската страна има излишък на алуминий от почти 2 млн. тона годишно.
Alcoa все още прогнозира, че глобалното търсене на метала ще нарасне със 7% през 2014 г., като очакванията за развитието на сектора на космическите изследвания в глобален мащаб са по-оптимистични. Компанията вече счита, че тази индустрия ще се разшири с 8% до 9%. Прогнозата е с един процентен пункт по-висока от предишната заради силното търсене както на големи, така и на по-малки летателни апарати и за търговски, и за бизнес цели.