Потребителското доверие в Австралия е спаднало в трети пореден месец през февруари в контраст с бизнес доверието, което се повиши през януари, съобщава MarketWatch. Потребителите са притеснени за сигурността на работните места, тъй като продължителният бум в добивния сектор се забавя.
Индексът на Westpac Banking Corp./Melbourne Institute се е понижил с 3% спрямо януари до 100,2 пунтка. Макар че стойности над 100 показват, че оптимистите преобладават, това е най-слабият резултат от миналия юли. „Това е изненадващо слаб резултат“, коментира Бил Евънс, главен икономист в Westpac. “Подозираме, че лошите новини от автомобилната индустрия, други производители, както и Qantas, може да са обезпокоили потребителите.“ Toyota обяви в понеделник, че прекрататява производството на автомобили в страната от 2017 г., което ще лиши от работа 2500 служители. Подобни намерения вече заявиха от Ford и General Motors. Националният авиопревозвач Qantas пък обяви наскоро, че ще съкрати 1000 свои служители, за да ограничи загубите.
Потребителите са особено негативно настроени относно бъдещата конюнктура, като едногодишната перспектива се влошава със 7,1%, а петгодишната – с 4,6%. Индексът на очакванията за безработицата (5,8% през декември) също се е повишил.Избледнява и оптимизмът от растящите жилищни цени, като индексът за това дали сега е добро време за покупка на жилище е с над 10% под септемврийския си пик. Индексът на очакванията за жилищните цени е спаднал. Евънс посочи, че домакинствата определено са по-притеснени относно възможността за повишаване на лихвите, като 57% от запитаните очакват покачване в следващите 12 месеца, а за 18% повишението ще е с над 1 процентен пункт.