Четвъртият най-голям производител на бира в света – Carlsberg, ще вложи 1,56 млрд. юана (250 млн. долара), за да разшири обхвата си на китайския пазар, пише MarketWatch. Планът е част от стратегията на датската компания да си осигури растеж извън Европа на фона на продължаващите проблеми с продажбите на континента.
Carlsberg съобщи в понеделник, че купува 100% от акциите на Chongqing Beer Group Assets Management – холдингова компания, която е собственик на осем пивоварни в три различни провинции на Китай. Местните дружества продават предимно марки, лицензирани от Chongqing Brewery Company Co Ltd, чийто мажоритарен дял е собственост именно на Carlsberg.
Ходът идва, след като датският производител прибегна до необходимостта от засилване на позициите си на развиващите се пазари в момент, когато растежът в цяла Европа продължава да буксува. Азия е особено важна за големите играчи в индустрията, тъй като е най-многолюдният континент, отговорен за 35 на сто от световното потребление на пенливата течност.
Намаляващите приходи оказаха натиск върху Carlsberg да преследва по-бърз растеж в нововъзникващите пазари. През третото тримесечие на 2013 г. продажбите на компанията се понижиха с 3 на сто.
Очакванията са азиатския регион да бъде отговорен за повече от 20 на сто от печалбата на Carlsberg през 2015 г. в сравнение с едва около 6% през 2006 г. В стремежа си да се възползва от нарастващия апетит за бира в Азия датският пивовар направи първоначална инвестиция в Chongqing Brewery през 2010 г. След постигнатите добри резултати компанията увеличи дела си до 60% по-рано този месец.