fallback

PepsiCo „позлатява“ Индия

Компанията ще вложи над 5 млрд. долара в страната до 2020 г.

20:02 | 11.11.13 г.
Автор - снимка
Създател

PepsiCo Inc., най-големият в света производител на снаксове, заяви, че ще инвестира 330 млрд. Рупии (5,2 млрд. долара) с партньорите си в Индия до 2020 г., за да увеличи производствения си капацитет и добави нови продукти, предава Bloomberg.

Базираната в щата Ню Йорк компания и нейните партньори ще повишат инвестициите в инфраструктурата за доставки във втората най-гъсто населена страна в света, с фокус върху селските райони, се казва в изявление от днес.

„Индия е страна с огромен потенциал и остава привлекателен, високоприоритетен пазар за PepsiCo", заяви председателят и главен изпълнителен директор Индра Нуйи в изявлението. "Ние вярваме, че сме достигнали само повърхността на растежа на възможностите в дългосрочен план, които съществуват за PepsiCo и нашите партньори".

PepsiCo, която е собственик на брандовете Frito-Lay, Gatorade и Quaker Oats, планира да разшири производствения капацитет с партньорите си в Индия повече от два пъти от сегашните нива до 2020 г., се казва в днешното изявление.

Компанията и конкурентът Coca-Cola се борят за по-голямо парче от пазарите в развиващите се страни, като темповете на растеж в Азия, Близкия изток и Африка са 4-5 пъти по-високи от тези в САЩ и Европа, според PepsiCo. Тя генерира около половината от пригодите си в размер на 65 млрд. долара извън САЩ. 

Индия е един от най-големите пазари за компанията в световен мащаб, а инвестициите ще позволят да се разшири обхватът на храни и напитки, които ще се продават в южноазитската страна, се казва още в днешното изявление.

Инвестицията от страна на международния производител на напитки е доста добър тласък за страната, която се бори с изтичане на капитала и обезценяваща се валута по-рано през тази година. Индийската икономика ще нарасне с 5 на сто през годината до март 2014 г., прогнозира централната банка. По този начин разширяването ще е на нивото от предходната година - най-бавният темп от 2003 г. насам.

Пазарният дял на PepsiCo от пазара на газирани безалкохолни напитки в Индия падна до 36,4% през миналата година спрямо 40,1% през 2007 г., показват данни на Euromonitor. Coca-Cola държи 60,9 на сто спрямо 57 на сто през 2007 г. 

Акциите на PepsiCo са добавили една четвърт към стойността си от началото на годината. За сравнение – индексът Standard & Poors 500 нарасна с почти същия темп – 24%, докато пазарната капитализация на Coca-Cola се увеличи с 10%. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:27 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още