През последните години местните власти по цял свят и особено в развиващите се страни, където броят на автомобилите и замърсяването рязко се увеличават, активно се опитват да принудят такситата и автобусите променят изгарянето на пропан-бутана и метана. Усилията често са придружени с предложения за субсидии, пише Ndtv.com.
През последното десетилетие Хонконг премина към почти пълна зависимост от пропан-бутана в сферата на използваните за търговски цели автомобили, което доведе до неочаквани последици. В периодa 2008-2012 г. концентрацията от азотен диоксид – една от ключовите съставки за образуването на смога, се е увеличила с една пета. Местни и международни учени са проследили връзката между този ръст и автомобилите, които използват за гориво пропан-бутан.
Проблемът е в катализатора на такситата и минибусите, коментира Кристин Лох-заместник-секретар по проблемите на околната средата. Ако не се подменят на всеки 18 месеца катализаторите на колите и лекотоварните микробуси се превръщат в източници на изключително големи количества вредни емисии.
За да ограничи вредното въздействие върху околната среда, правителството на Хонконг ще субсидира собствениците на подобни превозни средства при смяната на катализаторите им. Инициативата ще обхване около 18 000 таксита, а подмяната ще струва по 1 290 долара на превозно средство. Повече по темата за проблемите на Хонконг със замърсяването вижте от репортажа на Bloomberg.