fallback

Продажбите на Renault-Nissan през 2011 г. са нараснали с 10% до над 8 млн. броя

Повишението при Nissan е 14%, а при Renault - 5%, като френската марка скоро ще стартира производство в Китай

10:14 | 11.01.12 г.

Карлос Гон. Снимка: Архив Ройтерс

Съюзът Renault-Nissan, създаден през 1999 г. като партньорско обединение на френския и японския автопроизводители, през 2011 г. е продал 8,03 млн. автомобила, съобщи на провеждащото се в Детройт Северноамериканско международно автошоу главният изпълнителен директор на съюза Карлос Гон, цитиран от Ройтерс.

Гон уточни, че продажбите на Renault са 2,72 млн., а Nissan е реализирал рекордните 4,67 млн. автомобила. 638 000 пък са продадените автомобили от руския партньор в съюза АвтоВаз.

През 2010 г. компаниите от съюза са доставили на клиентите си 7,28 млн. автомобила. Renault е постигнала ръст от 4,6% в продажбите, докато за Nissan показателят е 14,4%.

„Въпреки много сложната година за автомобилната индустрия, белязана със земетресението и вълните-цунами от 11 март, октомврийското наводнение в Тайланд, неочаквания ръст на курса на йената и проблемите в държавите от еврозоната, съюзът достигна ръст на продажбите от 10,3%“, посочи Гон.

Той прогнозира ръст на търсенето на автомобили в световен мащаб през тази година с изключение на европейския пазар, където се очаква спад от 3%.

Главният изпълнителен директор на съюза съобщи също, че скоро Renault ще стартира производство в Китай - „най-големия автомобилен пазар в света“. По думите му в това си начинание френската компания ще се облегне на опита на Nissan.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:26 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още