Nissan Motor обяви, че планира да инвестира 50 млрд. юана (7,8 млрд. долара) в Китай, който е най-големият пазар на автомобили в света, съобщи ВВС.
Смесеното предприятие на Nissan в Китай Dongfeng Motor се надява да продава по 2,3 млн. автомобила до 2015 г., докато през миналата бяха продадени 1,3 млн.
„Развитието на китайския пазар от наша гледна точка прави Nissan по-малко зависим от един регион или една държава“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Карлос Госн.
Японският производител на автомобили в момента държи 6% от китайския пазар, като целта е да бъдат достигнати 10%. За да постигне тази цел, Dongfeng ще лансира около 30 нови продукта, включително електромобил с бранд Venucia.
Друга цел на Nissan е броят на оторизираните търговци на Dongfeng да достигне 2 400 от настоящите 1 400.
„Нямаме никакви ограничения. Каквото сме готови да направим в целия свят, ще го направим в Китай“, каза Госн. Китай вече е най-големият пазар за японския автопроизводител.