fallback

Goldman Sachs: Пазарите от БРИК - „инвестиционна стратегия на живота ни“

Потреблението в Бразилия, Русия, Индия и Китай може да нараства с над 500 млрд. долара на година през следващите 15 години

17:29 | 07.12.10 г.
Автор - снимка
Създател

Потреблението в Бразилия, Русия, Индия и Китай може да задмине това в САЩ през следващите 15 години, а компаниите, продаващи на развиващите се пазари, са сред най-добрите инвестиции, „които може да направим през живота си“, казва председателят на Goldman Sachs Asset Management Джим О'Нийл, цитиран от Bloomberg.

Потреблението в страните от така наречената група БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай) може да нараства с над 500 млрд. долара на година през следващите 15 години, казва О'Нийл. Потреблението в БРИК през 2009 г. беше около 4 трилиона долара спрямо приблизително 10 трилиона долара в САЩ.

„Директната или индиректна експозиция към потребителите от страните БРИК и N-11 (Бангладеш, Египет, Индонезия, Иран, Мексико, Нигерия, Пакистан, Филипините, Южна Корея, Турция и Виетнам) остава ключова инвестиционна стратегия на нашия живот“, казва О'Нийл, който създаде акронима БРИК през 2001 г. и Next-11 четири години по-късно. Групата N-11 включва 11 по-малки развиващи се пазара, които имат най-голям потенциал да влияят на световния растеж.

Акциите на компаниите, търгуващи с потребителски стоки, в MSCI Emerging Markets Index са се повишили с 30% от началото на годината и бележат най-силен ръст сред 10 индустриални групи в индекса.

„Инвеститорите трябва да обмислят идеята за придобиване на компании, ориентирани към потребителите в развиващите се страни“, посочва О'Нийл.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:44 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още