Продажбите на нови коли в Япония са паднали с 30,7% на годишна база през ноември, като това е трети пореден месец на понижение на показателя, предаде Nikkei.com.
Спадът се дължи на прекратяването през септември на държавната субсидия за закупуване на автомобили, отделящи по-малко вредни емисии. През август продажбите на нови автомобили скочиха с 46,7% на годишна база, тъй като потребителите бързаха да се възползват от държавната програма.
Общо през ноември продажбите възлизат на малко над 203 хил. превозни средства, показват данни на Japan Automobile Dealers Association.
Продажбите на леки автомобили са намалели с 33,5% до 178 463 броя, а тези на камиони – с 10,7% до 8261 броя.
Продажбите на Toyota, като се изключат моделите от марката Lexus, са се понижили с 34% до близо 97 хил. броя.