Няколко големи китайски компании, сред които технологичният гигант Alibaba, разглеждат възможности за развиване на дейност в Турция, като вече са провели срещи с турски компании, след като сривът в цената на лирата направи местните активи по-евтини. Това съобщават източници, запознати с разговорите, пред Ройтерс.
Преговорите, водени в Истанбул, са започнали в средата на август, когато Турция беше в пика на своята валутна криза, посочват източниците.
Освен Alibaba, която по-рано тази година купи турския онлайн търговец на дребно Trendyol, сред другите компании, участващи в разговорите, са China Life Insurance и конгломерата China Merchants Group.
„Срещнахме се с четири китайски групи в рамките само на седмица. Те проведоха над 20 срещи“, заяви един от източниците, според когото разговорите са били организирани от американски инвестиционни банки.
„Те гледат към почти всичко“, допълни още запознатият.
От Alibaba отказаха да коментират бъдещите си инвестиционни планове. Отговор не предоставиха и от China Life Insurance и China Merchants.
Според източниците китайските компании са проявили интерес към турската инфраструктура, миннодобивно дело, енергетика, търговия на дребно и застрахователна индустрия.
Турската лира се обезцени с 40% от началото на годината, ударена от продължаващите притеснения за контрола на президента Реджеп Ердоган върху паричната политика на страната, както и заради дипломатическия конфликт между Анкара и Вашингтон.
Но независимо от кризата Турция остава особено привлекателна за потребителски-ориентираните индустрии в дългосрочен план. Страната е дом на близо 80 млн. души, като също така има и едно от най-младoto населениe в цяла Европа.