fallback

Няма лоша реклама за туризма в Гърция

Южната ни съседка прогнозира рекордна година за сектора с над 26 млн. посещения от чужденци

12:12 | 28.12.15 г.

През отминаващата 2015 година Гърция често беше в центъра на събитията - два пъти предсрочни избори, референдум, затворени банки и капиталов контрол, безкрайни часове на преговори в Брюксел, отбелязва гръцкото издание "Катимерини" и допълва, че данните за развитието на туризма в страната обаче доказват старата максима, че няма лоша реклама.

През 2015 година южната ни съседка ще изпрати рекордна година в сектора на туризма. Зам.-министърът на икономиката, околната среда и туризма Елена Кундура коментира, че очакванията са посещенията на чуждите граждани в Гърция през годината да надхвърлят 26 млн., а приходите от туризъм - 14,5 млрд. евро.

Спрямо 2014 година посещенията на чужденци ще бъдат с 4 млн. повече, а приходите ще се повишат с около 1 млрд. евро, сочат още предварителните очаквания на властите.

След трудното начало през юли, когато затворените банки станаха причина за отлив на туристи, чужденците се завръщат. Оживление има и сред гърците. По данни на гражданската авиация в периода януари - ноември пътуващите със самолет в страната (и гърци, и чужди граждани) са 47,2 млн. души или с малко над 10% повече спрямо същия период на миналата година.

Само през летището "Елефтериос Венизелос" в Атина ще преминат 17 млн. души за цялата 2015 година, сочат още прогнозите. Това е близо до броя на пътуващите, които преминаваха през терминалите на летището в годините преди кризата, допълва "Катимерини".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:55 | 13.09.22 г.
fallback