Планираната продажба на 14 регионални гръцки летища на базирания във Франкфурт германски летищен оператор Fraport е под въпрос. Новото правителство ще преразгледа отново проекта, оценен на около 1,2 милиарда евро.
„Процесът на продажба все още не е приключил“, заяви държавен министър Алекос Фламбурарис в събота пред гръцка телевизия. „Обещахме, че ще го спрем и ще го проверим", предаде Ройтерс.
По думите му договорът, подписан с оператора на германските летища, който бе поставил началото на една от най-големите приватизационни сделки за страната, може да бъде преразгледан, за да се гарантира, че сделката обслужва интересите на всички в Гърция.
Fraport и гръцкият партньор Copelouzos Group получиха разрешение от предишното правителство за закупуване на летищата. Окончателните условия обаче все още не са договорени.
Едва преди седмица германската компания изказа уверенията си, че договорът ще бъде приключен.
Летищата, които са обект на договора, бяха дадени на концесия през 2014 г., за да може да постъпят повече средства в държавната хазна. Покупката на регионални летища трябваше всъщност да се стои през есента. Сред тях са аерогарите в Солун, Корфу, Родос, Санторини и Миконос. Fraport възнамерява да държи поне две трети от акциите в консорциума. По този начин германците ще трябва да платят най-малко 800 млн. евро от покупната цена за сделката. Това щеше да е един от най-големите приватизационни проекти в Гърция от началото на дълговата криза преди шест години.
Новото правителство, което иска да се откаже от курса на строги икономии и реформи, обаче реши да откаже редица приватизационни сделки, включително продажбата на пристанище Пирея и на доставчик на енергия.
Гърция успя да събере само 3,1 млрд. долара от приватизация, след като бе спасена от т.нар. "тройка" преди пет години. Сумата е значително по-ниска от първоначалната цел от около 22 млрд. евро. Атина трябваше да приватизира различни фирми и проекти в замяна на финансовата помощ от международните донори.