"Газпром" официално призна, че газопроводът "Южен поток" може да се окаже с крайна точка в Австрия. Това съобщи агенция "Интерфакс", позовавайки се на изказване на президента на руския газов монополист Алексей Милер в края на преговорите с австрийските партньори.
"За да бъде оптимизиран проектът "Южен поток", и отчитайки наличният портфейл от договори на Газпром, ние се съгласихме с предложението на австрийската страна да проучим възможността за строителство на участъка на газопровода в Австрия в рамките на действащото междуправителствено споразумение, паралелно с извършваните работи по строителството на газопровода по територията на Словения", се посочва в съобщение на концерна.
Първоначално газовото хранилище в австрийския град Баумгартен се възприемаше като крайна точка на "Южен поток". Русия и Австрия дори подписаха през 2010 г. междуправителствено споразумение, а упълномощените компании създадоха смесено дружество South Stream Austria GmbH. Само че след като Австрия се съсредоточи върху алтернативния проект Набуко, беше решено "Южен поток" да стигне до севeрната част на Италия през Словения.
Оказа се обаче, че сегашният базов маршрут е изправен пред множество рискове. Ако природният газ влезе в Италия не от Австрия, а от Словения, то той ще се получава вече в друга точка – в Рeтече, а не в Тревизо и това би довело до преразглеждане на договорите.
При преразглеждане на договорите е предвидена възможността да се обсъждат всякакви промени, не само точките на предаване на природния газ, както иска руската страна, но и на цените, както пък искат купувачите в Европа. Това обаче създава дискомфорт за доставчика, пише БТА.
Изяснено бе и, че във връзка с бюрократични протакания италианският участък на тръбата от словенската граница ще се строи още дълго, а това пък може да провали сроковете в проекта. Трасето на тръбопровода до Италия е 1 470 км при цена 6,6 млрд. евро по цени от 2010 г. Маршрутът до Баумгартен е по-къс – 1 330 км и по-евтин (5,8 млрд. евро). Комбинираният маршрут (1 740 км) с крайни точки в Ретече и Баумгартен струва 6,7 млрд. евро.
преди 10 години ама то не е дали ми търсиш или не-аз си казах, нищо не ми чува главата от това:) та мога само емоционално решение да взема. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "Можем да потвърдим, че е налице потенциал за намиране на въглеводородни натрупвания в блок "Хан Аспарух".Това заяви за "Преса" Роберт Лекнер, говорител на ОМВ. По думите му обаче е твърде рано да се направи окончателно заключение. По-подробна оценка на ресурсите ще бъде извършена след тълкуването на данните от 2D и 3D сеизмиката и след като бъдат направени предвидените два проучвателни сондажа. Кладенците ще бъдат с дълбочина на сондажите между 1000 и 2000 м.Пробиването им ще стане в периода от 2015-2016 г. При максимално добра организация първият добив на газ, ако очакванията за залежи се потвърдят, може да бъдат направени през 2017. Въпросът за стойността на добива ще се решава на по-късен етап, ако бъде регистрирано търговско откритие", пише изданието. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не ти търся грешка или нещо такова - просто дискутирам.:). Турците се дърпаха доста време за интерконектор ( двупосочна връзка между тяхната и нашата газопредносна система), но и за това се споразумяха наскоро. даже мисля другата седмица ще има заседание на междупревителствената комисия по тоя въпрос. Но интерконектора с Турция няма отношение към връзката с TAP.. Интерконктора, като цяло е ограничен по възможностите си резервен вариант за доставки, а не реална алтернатива.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години хубаво, може да съм в грешка(вероятно съм в грешка), ама четох, че турците били против междусистемни връзки или както там им викат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Тази зима няма как да видя, защото газопровод още няма:) Азерстката тръба вече е подписана и договорена и ще почва да се строй. Находището е Шах Дениз II и е сигурно като капцитет. Азерите избираха, коя от двете тръби да захранват от него *** ( trans adriatic pipeline) или НАБУКО. и избраха TAP. И въпросна вързка вече се обсъжда. Въпроса е да се засилят малко нашите умници. И връзката се планира да е в Гърция. Това Ореха го говори като беше е Азербейджан наскоро. Но се говори и от преди него. Въпроса е да не го протакат като всичко друго и да се случи. А ще има натиск да не стане, сещаш се от кого и защо. Важно е сега бързо да почнат да говорят в ЕС за съвместен терминал на Бяло Море. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години но пак ще кажа-не съм против нито един от вариантите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години напротив-полза ще видиш още тая зима, ако спрат другата тръба. Да не коментираме, че новата тръба ще е повод за предоговаряне на цените на газта през 2016 г. заради по-ниските транзитни такси на новата тръба.А за азерската тръба-находището има ли потенциал? И дали ни искат? Щото турците до колкото знам и в момента не се кефят на идеята да ни дават газ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Една или и двете от тези алтернативи + ЮП вече би ни деверсивицирало и по отношение на маршрути и по отношение на доставчици. И значително би ни ограничило зависимоста от 1 доставчик в случая Русия, но говоря принципно. Това вече ще се отрази и на цени, и на конкурентноспособност и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години За таксите да смесено дружество ще ги прибира, но ще се се определят от Газпром (това е едно от нещата, за които протестира ЕС),но с нашата част ще изплащаме нашая участък 22 години! Т.е аз като данъкоплатец ( а и ти и всички) ще видим полза след 22 години.И то при пълен капацитет на тръбопровода. Това е друго условие, което се споменава, но за което никой още не казва нищо конкретно - че такси ще получаваме само при 100 % натовареност на тръбата. Не знам дали е вярно или не, но някой трябва да излезе и да го обяви публично. Това ме притеснява мен.. А иначе други варинати има, но се иска работа и топки за тях - от политиците ни.Например - връзва с азерската тръба, която ще минава през Гърция и Турция за Италия - т. нар. TAP. Друго - настоящич момент е идеален да натиснем ЕС за подрепа за изграждане на българо- гръцки терминал за втечнен газ в Гръция. И двата варианта могат да се реализират до 5 години,но със здрава работа и топки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години добре, ама преди време Мави викаше така-дайте друг доставчик. Аз си казах мнението-нямам против и Набуко, ама им отрязаха находищата. В момента, до колкото аз съм чел е смесено дружеството, което ще прибира таксите-бех и газпром, мисля отговор Сигнализирай за неуместен коментар