Германската търговска верига Metro обяви официално, че продава хипермаркетите си Real в Източна Европа на своя френски конкурент Auchan за 1,1 млрд. евро, с цел намаляване на дълга си и да се съсредоточи към разширяването на дейността си в сферата на търговията на едро, предаде Ройтерс.
Auchan обяви, че сделката ще удвои присъствието й в Централна и Източна Европа, която за нея е ключов за развитието й район.
Продажбата засяга 91 хипермаркета Real в Полша, Румъния, Русия и Украйна и ще бъде приключена през 2013 година, след като бъде одобрена от регулаторните органи за защита на конкуренцията в тези страни. Хипермаркетите с марка Auchan в региона са 98. Оборотът на Real в тези четири страни надвишава 2,6 милиарда евро на година.
Бизнесът на Real в Германия остава обаче в ръцете на Metro – също както и магазините в Турция. "Real Германия е неделима част от портфолиото на Metro", подчертава главният изпълнителен директор Олаф Кох. За 39 000 служители на Real в Германия няма да има никакви промени.
Metro очаква от продажба през текущата година намаляване на за оперативната печалба (EBIT) от 60 до 90 млн. евро. Това обаче ще се компенсира през 2013 г. заради очакваното спестяване на 40-50 млн. евро и последвали печалби, заявиха от концерна в петък в конферентен разговор. С парите от продажбата ще се намали главно дълга на концерна и ще бъде подкрепен финансовия рейтинг.
Metro преговаряше с Auchan за тази сделка в продължение на месеци. Французите искат да увеличат присъствието си в рози регион, казва председателят на Управителния съвет на групата Виен Мулие. Магазините на Real ще преминат скоро под бранда на Auchan, поясни той. И след сделката обаче Източна Европа и предимно Русия остават важен регион за германците. Концернът остава там с големите си магазини от типа „Кеш и кери“ и с веригата за продажба на техника Media-Saturn.