Авиокомпанията Emirates реагира с възмущение на предложението на главното летище в Обединеното кралство, „Хийтроу", да въведе ограничение за броя на пътниците.
„Това е напълно безсмислено и безотговорно и ние отхвърляме това искане", заяви авиокомпанията в четвъртък. Тя твърди, че „Хийтроу" е дало само 36 часа, за да въведе компанията изискването в разписанието на полетите си. „В съобщенията си те не само диктуваха точния брой полети, от които трябваше да изгоним пътници, но и заплашваха със съдебни действия при неспазване на изискванията", заявиха от Emirates.
На „Хийтроу", както и на други летища в Европа, от седмици насам отново и отново се случват хаотични сцени. Липсва персонал - заради пандемията от коронавируса много служители бяха уволнени и сега има незаети работни места. Освен това често служители отсъстват заради новата вълна на вируса. Заради това наскоро летището въведе ограничение от 100 хил. пътници на ден, което ще се прилага от днес до 11 септември. Авиокомпаниите бяха призовани да спрат продажбата на билети за този период.
Lufthansa реагира предпазливо на разпоредбата за „Хийтроу“. „Авиокомпаниите от Lufthansa Group работят в тясно сътрудничество с всички обслужвани от нас летища, за да осигурят възможно най-стабилни и надеждни полети", заявиха от компанията в отговор на запитване от страна на DPA. „Понастоящем не сме налагали забрани или ограничения на продажбите“.
Lufthansa вече е отменила множество полети като цяло, съобщи компанията. Само в сряда германският превозвач отмени още около 2000 връзки на своите възлови летища във Франкфурт и Мюнхен до края на август; това беше вече третата вълна от отменени полети това лято.