Операторът на безмитни магазини Dufry обяви в понеделник, че ще придобие италианската компания за летищен и магистрален кетъринг Autogrill, разширявайки възможностите за растеж на швейцарската компания на международните пазари, докато пътуванията се възстановяват, съобщава Ройтерс.
Италианската фамилия Бенетон – най-големия инвеститор в Autogrill чрез холдинговата си компания Edizione, ще прехвърли целия си дял от 50,3% в Dufry при обменно съотношение от 0,158 нови акции в Dufry за всяка акция в Autogrill, съобщи швейцарската компания.
Edizione ще се превърне във втория по големина акционер в Dufry с дял между 20% и 25%.
След трансфера Dufry ще започне търгова процедура за останалите акции на Autogrill като акционерите ще получат 0,158 нови акции в Dufry за всяка своя акция в Autogrill. Алтернативно акционерите ще получат по 6,33 евро за всяка акция в Autogrill. Според оценки на Bloomberg паричната оферта ще оцени италианската компания на 2,44 млрд. евро, а общата пазарна стойност на новата компания ще достигне 6 млрд. евро.
Ксавие Росиньол ще управлява новата група като главен изпълнителен директор, съобщи Dufry, добавяйки, че сегашният главен изпълнителен директор на Autogrill Джанмарио Тондато да Руос ще поеме ролята на изпълнителен председател на северноамериканския бизнес на общата компания.
Двете дружества са потвърдили, че водят неексклузивни разговори в края на юни.
Базираната в Базел Dufry управлява около 2200 магазина на летища, круизни линии, пристанища и други туристически локации в цял свят. През април тази година столичното летище сключи договор с компанията, която да управлява дейността в търговските зони за период от осем години и половина. Dufry ще поеме експлоатацията на съществуващите търговски площи като направи и два нови търговски обекта на Терминал 2. Акцент в предложенията към пасажерите ще е асортиментът от български продукти, които ще запознават пътуващите с вкуса и традициите на страната ни, съобщиха тогава от летището.
Органичните продажби на Dufry са нараснали над двойно през първото тримесечие на 2022 г. в резултат на силно възстановяване на пътуванията в Европа след вдигане на коронавирусните ограничения. Органичните продажби все още са с 40% под предпандемичните нива.
Autogrill управлява барове, кафета и ресторанти на 130 летища в цял свят, включително 80 в Северна Америка, както и по магистрали в Европа.
Dufry заяви, че новата компания ще се грижи за 2,3 млрд. пътници в над 75 страни, генерирайки приходи за 13,6 млрд. шв. франка (13,90 млрд. долара) и печалба преди лихвите, данъците, обезценката и амортизацията от 1,4 млрд. шв. франка.