fallback

Германия готви рамка за интегрирането на електромобилите към електрическата мрежа

Това ще помогне за допълнителното балансиране на мрежата при пиково търсене чрез батериите на превозните средства

18:40 | 08.07.22 г. 4

Германският парламент упълномощи федералния мрежови регулатор да определи рамка за внедряване на електрическите превозни средства към електроразпределителната мрежа, с което елкетромобилите ще играят роля на батерии за балансиране на търсенето, съобщава Euractiv.

По-бързото навлизане на електромобилите, задължителното внедряване на термопомпи, подкрепата на ангажираните с тези теми потребители, решението на Върховния съд на ЕС и изискванията, произтичащи от климатичния пакет на ЕС „Адаптиране към 55“, наложиха преразглеждане на закона за електрическата мрежа на Германия за интегриране на дистанционно управлявани уреди, изтъква парламентарната енергийна комисия на страната. 

„Започваме интегрирането на електрически автомобили към електроразпределителната мрежа. Електромобилите най-накрая могат да бъдат оптимално интегрирани към мрежа“, посочва Ингрид Нестле, говорител на партията на Зелените по въпросите за опазването на климата и енергията. „Дали една електрическа кола се зарежда половин час по-рано или по-късно през нощта, няма значение за водача сутрин. Това може да бъде голямо предимство за стабилността на електроразпределителната мрежа“, добавя тя.

Използването на електромобили като дистанционни батерии е дългогодишна мечта на общността на германските компании за комунални услуги. Технологията обикновено е известна като „превозно средство към мрежата“ (vehicle-to-grid) и позволява на батериите, вградени в електромобилите, да се използват при пиково търсене на електроенергия.

Германия планира да разполага с 15 млн. електрически коли по пътищата до 2030 г., докато ЕС иска да забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили от 2035 г.

Преразглеждането на закона за енергийната индустрия е преди всичко овластяване на федералния мрежови регулатор, ръководен от Клаус Мюлер, който трябва да определи рамката за управление на мрежата.

Финансиране

Междувременно германското правителство започна да предоставя допълнително финансиране за нови изследвания относно преминаването от конвенционални към електрически коли и тяхното интегриране към електрическата мрежа.

„За да гарантираме, че това двупосочно зареждане ще стане реалност възможно най-бързо, ние предоставяме целенасочена подкрепа за изследвания и разработки в тази област“, обясни Микаел Келнер, държавен секретар в министерството на икономиката и климатичните действия. „Нашата цел е Германия да стане водещ пазар и водещ доставчик за електрическа мобилност и интегрирането ѝ към електрическата мрежа“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:44 | 13.09.22 г.
fallback