Европейският производител на самолети Airbus се стреми да разшири бизнеса си с широкофюзелажни транспортни самолети за военни и граждански приложения.
„Със загубата на флота на „Антонов“ в сектора на широкофюзелажните транспортни самолети се появи вакуум. Искаме да се докажем на този пазар с Beluga", заяви ръководителят на отбранителното подразделение на Airbus Михаел Шьолхорн преди Международното аерокосмическо изложение (ILA) в Берлин, което започва в сряда. За него „личен акцент" на изложението ще бъде транспортният самолет Airbus Beluga XL, предава DPA.
„Трябва да пренесем сателитите си в Куру в Латинска Америка при определени условия. Правехме това често с „Антонов“. В момента „Антонов" вече не лети", каза той, визирайки украинския производител на самолети, който е обект на руски атаки. „Става дума и за въпроса за разгръщането на военните сили, където европейските сили също мислят повече за това как могат да пренесат оборудването от точка А до точка Б. И именно тук Beluga играе важна роля“.
Шьолхорн е и президент на Германската асоциация на аерокосмическата индустрия. Около 550 изложители ще представят своите решения за бъдещето на летенето и пътуването в космоса в Шьонефелд от сряда до неделя. Отвъд темата за по-малкото емисии на замърсители при въздушния трафик, в центъра на вниманието заради войната в Украйна е именно и военният сектор. Индустрията е насочила вниманието си към планираните от Германия допълнителни военни разходи в размер на 100 милиарда евро.
В състава на флота на „Антонов" влиза AN-225, произведен през 1988 г., който е смятан за флагман на украинската авиация и със своята дължина от 84 метра и размах на крилата от почти 90 метра е най-тежкият и най-големият самолет в света. В началото на войната „Миря" бе унищожен от руските атаки на летище „Хостомел" край Киев. По време на пандемията самолетът все още доставяше милиони бързи тестове срещу коронавируса до редица места в Европа.