fallback

Danone свива асортимента си, за да намали разходите

Потребителите все повече се затрудняват с високите цени на хранителните продукти

13:33 | 20.06.22 г.

Френският гигант в хранителните стоки Danone намалява асортимента си от продукти, които продава на търговците на дребно, за да намали разходите, заяви изпълнителен директор на компанията за Ройтерс. Това означава, че феновете на млечните продукти в бъдеще няма да могат да намерят точния вкус или размер, с който са свикнали.

Супермаркетите и производителите на пакетирани храни се борят с нарастващите разходи. Продукти от суров петрол до хартиени опаковки стават все по-скъпи заради продължителните проблеми с доставките вследствие на пандемията и инвазията на Русия в Украйна.

Ускоряващата се инфлация също означава, че потребителите затягат коланите си. В петък британската верига супермаркети Tesco предупреди, че британците купуват по-малко, пренасочват се към по-евтини продукти на местни брандове и пазаруват по-често, опитвайки се да се справят с кризата с разходите за живот.

По-рано тази година някои хранителни магазини бяха принудени да свалят продукти от рафтовете, защото вече не можеха да си позволят да ги продават.

Тези фактори карат един от най-големите производители на храни в света да преосмисли как предлага най-добре продаваните продукти, които варират от млеката Activia до водата Erian.

“Инфлацията е динамична, особено в Европа, затова трябва да започнем да свикваме с нея“, казва Айла Зиз, глобален ръководител на продажбите в Danone.

Компанията намалява асортимента си, което означава, че някои супермаркети ще имат по-малко варианти на продуктите на Danone, когато става въпрос за вкусове и размери, казва тя.

Това ще помогне на компанията да намали разходите по тип продукти, обяснява тя, допълвайки, че Danone преразглежда „цялото си портфолио“, за да види кой продукт иска да спре.

Потребителски компании като Danone произвеждат много версии на един и същ продукт – от малки и големи кофички на едно и също мляко до различни вкусове и по-евтини опаковки.

Това не значи изтеглянето на цяла продуктова линия от пазара, но опростяване на асортимента ще означава, че част от него ще бъде жертван, за да го направи по-евтин за търговците на дребно да складират и управляват по-малко и не толкова сложен инвентар.

Супермаркетите например ще трябва да заделят по-малко пари, за да съхраняват, следят и транспортират продуктите.

Зиз не уточнява кои продукти може би ще бъдат под прицела. „Не става въпрос за световно порязване на някои продукти“, казва тя.

Мария Кастровиехо, старши анализатор в Rabobank Research, казва, че мерките имат смисъл за компаниите, които се опитват да бъдат по-ефективни. Много компании направиха нещо подобно в началото на пандемията с Covid-19.

“Ако трябва да произвеждате много малки партиди различни продукти, имате повече прекъсвания, трябва да намирате повече съставки“, допълва тя.

Danone иска „да остане конкурентна“, затова не намалява промоциите си, а вместо това продажбата на по-малко видове продукти ще ѝ помогне да спести от логистични разходи.

Зиз казва, че Danone инвестира в софтуер, който ѝ помага да ценообразува продуктите до по-точна степен – такава, която потребителите биха приели.

Тези ходове се случват, докато производителите на храни продължават дългите си преговори за цените, започнали миналата година със супермаркетите, които се оказаха особено трудни в Европа заради рекордно високите разходи за доставка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:07 | 14.09.22 г.
fallback