fallback

Силното търсене в селското стопанство стимулира Bayer

На Русия и Украйна се падат само около три процента от продажбите на компанията

15:46 | 10.05.22 г.
Автор - снимка
Създател

Високото търсене на продукти за растителна защита и повишаването на цените са гарантирали силен растеж на Bayer в началото на годината. Коригираната оперативна печалба (Ebitda) е нараснала с 27,5% до 5,25 млрд. евро през първото тримесечие на годишна база, както обяви земеделската и фармацевтична група.

По този начин базираната в Леверкузен компания се представя значително по-добре от очакванията на анализаторите, които прогнозираха печалба от 4,6 млрд. евро. Така чистата печалба отбелязва ръст от над 57%. Bayer реализира приходи в размер на 14,6 млрд. евро, което представлява увеличение от 18,7% през годината. Коригирано спрямо валутните ефекти, увеличението е с повече от 14%, предава DPA.

Вернер Бауман, председател на Управителния съвет, потвърди прогнозата за цялата година. „Уверени сме за останалата част от годината въпреки високата степен на несигурност, включително по отношение на стабилността на веригите за доставки и енергийните доставки", каза Бауман. Той все още очаква приходите да се увеличат с около пет процента до около 46 млрд. евро, при коригиран оперативен марж (Ebitda margin) от около 26% и коригирана печалба от около 12 млрд. евро. През 2021 г. приходите на Bayer са били малко над 44 млрд. евро, а печалбата - 11,18 млрд. евро.

През първото тримесечие Bayer се възползва от силния бизнес с продукти за борба с плевелите и активни съставки срещу гъби, както и от по-високите цени в селскостопанския бизнес. След по-слабото първо тримесечие на миналата година, причинено от пандемията, концернът отчита и значителен ръст при здравните продукти, продавани без рецепта, особено при лекарствата за алергии и простуда. Във фармацевтичния бизнес с лекарства, отпускани с рецепта, обаче печалбата намалява поради по-високите разходи за маркетинг и дистрибуция на нови продукти, както и по-високите разходи за научни изследвания.

От друга страна, последиците от войната в Украйна не оказват отрицателно въздействие върху тримесечния баланс. На Русия и Украйна се падат само около три процента от продажбите на компанията. Bayer преустанови всякаква несъществена дейност в Русия и Беларус и спря рекламата и инвестициите. Въпреки това компанията продължава да доставя там своите продукти, като лекарства и семена.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:46 | 12.09.22 г.
fallback