fallback

Париж затваря центъра си за преминаващи автомобили

С въвеждането на плана от 2024 г. трафикът в сърцето на града ще намалее наполовина

15:57 | 18.02.22 г.
Автор - снимка
Редактор

Повечето шофьори, преминавайки през по-голям град, се опитват да намерят най-краткия и бърз маршрут. В Париж това ще стане доста по-трудно, пише Bloomberg.

След две години френската столица ще забрани несъществения трафик, преминаващ през центъра на града. Планът, който се очаква да премахне около половината от ежедневните пътувания с автомобил през сърцето на Париж, от дълго време е цел на града, част от цялостния стремеж да се намали броят на колите по пътищата.

В четвъртък тази цел премина с още една крачка напред, когато заместник-кметът Еманюел Грегоар и комисарят по трафика Давид Беяр представиха детайли за това как ще функционира планът. Те определиха и дата за въвеждането му: 2024 г., тъкмо навреме за Олимпийските игри.

Новата зона ще бъде втората подобна в голям европейски град – след Мадрид, но ще направи много, за да бъде градът по-чист и спокоен. Шофьорите все още ще имат право да влизат в зоната, която ще покрива 14 кв. км и ще се простира от двата бряга на река Сена, с цел пазар или посещения. Публичните превозни средства, жителите на зоната, гостите на хотели и хората с увреждания няма да срещат никакви ограничения.

Шофьорите, използващи пътищата, за да пресекат Париж обаче, ще са задължени да плащат глоба, ако бъдат хванати, че преминават през зоната. Тези глоби ще бъдат налагани чрез случайни полицейски проверки на превозни средства, които напускат зоната и чрез някаква форма на система за наблюдение с камери, които могат да разчитат регистрационните табели.

Според града подобен тип пътувания играят огромна роля за задръстванията и вредни емисии, представлявайки около половината от тях. В район, където се извършват между 350 хил. и 500 хил. пътувания ежедневно, промяната на маршрута или елиминирането на подобни пътувания може да доведе до радикална промяна.

Планът може да изглежда краен по международните стандарти, но прилагането му всъщност представлява забавяне на политиките за успокояване на трафика, с които стана известен града под управлението на кмета Ан Идалго. Първоначално се очакваше зоната да стартира от тази година, но това бе отложено, за да може градът да осъществи задълбочени обществени консултации.

Сред кметовете на вътрешните райони, покривани от зоната, има скептицизъм, а има и нарастващи обществени критики срещу това, което някои възприемат за агресивно отношение на Идалго срещу автомобилите. Опит от миналото също може би предизвиква известна предпазливост. Когато бреговете на Сена, преди доминирани от автомобилите, бяха отделени само за пешеходци през 2016 г., промяната първоначално предизвика задръствания по съседните алтернативни маршрути.

Представяйки плановете, заместник-кметът Греноар отправи коментар, който може да успокои хората, разтревожени за намаления достъп и по-слабия пешеходен трафик за бизнесите. „Надяваме се да докажем, че самата зона може да бъде атракция и да засили търговията“, каза той за вестник Le Parisien. “Потребителите днес вече се отказват да идват насам, защото трафикът е твърде тежък. Когато премахнеш ненужния преминаващ трафик обаче, оставяш повече пространство за целенасочения такъв“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:48 | 13.09.22 г.
fallback