Фармацевтичният гигант GlaxoSmithkline (GSK) отчита 1,4 млрд. паунда (1,9 млрд. долара) продажби, свързани с COVID, през 2021 г. Най-вече приходите са от продажбата на медикамента сотровимаб. Компанията успя да надмине прогнозите в първия си отчет, откакто отхвърли предложението на Unilever за придобиване на звеното ѝ за потребителско здраве, съобщава Ройтерс.
Производителят също така посочи, че очаква свързаните с пандемията продажби през тази година да бъдат сходни с тези през миналата, но прогнозите са да не допринесат толкова за печалбата заради по-ниски маржове при лечението с антитела.
Сторвимаб, разработено заедно с Vir Biotechnology, е един от малкото медикаменти, които показват успех срещу бързоразпространяващия се омикрон щам и търсенето е голямо. Той е и един от най-продаваните продукти на GSK за 2021 г.
За четвъртото тримесечие продажбите на сотровимаб, или познато под търговското име Xevudy, са били в размер на 828 млн. паунда. Това е над 114 млн. паунда през третото тримесечие и значително над прогнозираните 774 млн. паунда.
Коригираната печалба на британския фармацевтичен гигант е 25,6 пенса за акция през трите месеца до 31 декември. Приходите пък се увеличават с 13% до 9,53 млрд. паунда при постоянни валутни курсове.
Анализаторите очакваха печалба от 23,8 пенса на акция при общи продажби от 9,49 млрд. паунда.
Печалбата на бизнеса с лекарства и ваксини на компанията се очаква да се увеличи с 12% до 14% през 2022 г. на коригирана база. Прогнозираният ръст на продажбите е в диапазона 5% до 7%, посочва Bloomberg.
Минути преди 11 ч. българско време акциите на компанията поскъпват с 0,5% на борсата в Лондон.
Glaxo, която се готви да се раздели на две, иска да подобри представянето на своя фармацевтичен бизнес на фона на натиск от инвеститора Elliott Investment Management върху главния изпълнителен директор Ема Уолмсли. Активистът инвеститор вече повдигна въпроса за това дали компанията разполага с правилното ръководство.
Производителят обяви, че възнамерява да пусне на борсата отделно потребителското си подразделение, към което влизат марки като Panadol и Sensodyne, в средата на 2022 г. Интересът към него нарасна, след като Unilever направи три оферти за него през последните месеци. От GSK обяче отхвърлиха предложенията, последното от които бе за 50 млрд. паунда (68 млрд. долара).