България е на челно място по отношение на съотношението между износа и вноса на спортни стоки през 2020 година. По данни на Евростат износът превишава 2,4 пъти вноса. Износът надвишава два пъти вноса на спортни стоки в Италия, следват Литва и Белгия (1,6 пъти).
Износът на спортни стоки записва минимален средногодишен ръст в периода 2015-2020 година, е видно от статистиката. По данни на европейската статистика през 2020 година износът на спортни стоки от България е на стойност малко над 233 млн. евро, докато вносът е за 99 млн. евро и търговският баланс е положителен в размер на малко над 134 млн. евро. В основата на износа ни са велосипеди (почти 46% от общия износ).
България е на второ място в ЕС след Австрия по износа на ски и сноубордове, продавайки в чужбина 565 хил. чифта ски и сноубордове през 2020 година. Австрия е изнесла 2,1 млн. чифта, а на трето място се нарежда Франция с 551 хил. чифта.
Източник: Евростат
През 2020 година страните от ЕС са изнесли общо 3,9 млн. чифта ски и сноубордове, като 1,9 млн. от тях в трети страни. Австрия е и най-големият вносител на ски в ЕС с 1,7 млн. чифта. На второ място е Франция (825 хил.), следвана от Германия (549 хил.). Основен износител на ски и сноубордове за страните от ЕС е Украйна с 48% от общия внос, следвана от Китай (30%).
Основен пазар на европейските ски и сноубордове са САЩ (37% от общия износ), Швейцария и Канада (по 15%).
Като цяло износът на спортни стоки в ЕС достига 11,7 млрд. евро, като най-търсенета европейска стока в този сеглент са в групата на лодки и оборудване за водни спортове (почти 7 млрд. евро). Вносът на спортни стоки в ЕС е на стойност малко над 13 млрд. евро.