fallback

ЕК поряза сделката между Hyundai Heavy Industries и Daewoo Shipbuilding

Придобиването ще създаде компания с господстващо пазарно положение и ще увеличи цените на танкерите, превозващи втечнен газ, изтъкват от Брюксел

20:28 | 14.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Върху предложеното от Hyundai Heavy Industries придобиване на конкурента Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd., с което да се създаде евентуално най-голямата корабостроителна компания в света, беше наложено с вето от Европейския съюз (ЕС) в четвъртък поради опасения, че сделката ще навреди на конкуренцията, става ясно от публикация на сайта на Европейската комисия (ЕК).

Hyundai, един от най-големите корабостроители концерни в света, разкри намеренията си през 2019 г., отчасти, за да се справи със свръхкапацитета в сектора. 

Компанията, която поиска одобрение от ЕС във връзка с антимонополното законодателство за придобиването през ноември 2019 г., заяви, че може да оспори забраната на ЕС и разкритикува фокуса на регулатора върху пазарните дялове.

Министерството на индустрията на Южна Корея изразява съжаление относно решението на ЕС за сделката, която вече е одобрена от Китай, Сингапур и Казахстан.

ЕК заяви, че сделката ще създаде най-голямата корабостроителна компания в света с общ пазарен дял от най-малко 60%, с което ще ограничи значително пазара.

Европейския регулатор за конкуренцията посочи, че придобиването ще намали конкуренцията на глобалния пазар при изграждането на големи танкери за пренос на втечнен природен газ (LNG).

„Големите LNG кораби са основен елемент във веригите на доставка на втечнен газ и позволяват транспортирането на този източник на енергия по целия свят. LNG допринася за диверсификацията на европейския микс и следователно подобрява енергийната сигурност. Сливането между HHIH и DSME би довело до господстващо положение на световния пазар при изграждането на големи плавателни съдове за пренос на втечнен газ, за които има значително търсене от страна на европейските превозвачи. Като се има предвид, че не бяха представени средства за защита, сливането би довело до по-малко на брой доставчици и по-високи цени за големи кораби, превозващи LNG. Ето защо ние забранихме сливането", заяви изпълнителният зам.-председател на ЕК и еврокомисар по въпросите за конкуренцията Маргрете Вестагер.

По време на разследването си ЕК е получила обратна връзка от голям брой клиенти, конкуренти и други трети страни. Тези компании са изразили загриженост, че сделката ще създаде компания с господстващо положение на световния пазар за изграждане на големи LNG превозвачи, ще намали конкуренцията и ще увеличи цените за тези плавателни съдове.

Ройтерс съобщи още на 10 декември, че сделката ще бъде блокирана от изпълнителната власт на ЕС.

Това е първото вето на ЕК относно сливането, откакто Брюксел блокира плана на Thyssenkrupp и Tata Steel да сформират мащабно съвместно предприятие през 2019 г., поради опасения, че сделката ще повиши цените и ще намали конкуренцията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:20 | 14.09.22 г.
fallback