fallback

Новата климатична политика на Германия се разминава с обещанията на Зелените

Наскоро сформираното правителство избягва да постави фиксирана цел за забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене

21:40 | 26.11.21 г. 5

Климатичните политики, разкрити от новото коалиционно правителство на Германия, подчертават предизвикателствата пред Зелените, които се договориха за някои от най-важните министерски постове чрез силната подкрепа на избирателите, изискващи повече действия за овладяване на глобалното затопляне, пише Automotive News Europe.

След близо два месеца напрегнати преговори Олаф Шолц, наследникът на Ангела Меркел като канцлер в Германия, обяви споразумението със Зелените и свободните демократи в сряда (24 ноември).

Сделката показва, че германското правителство ще увеличи усилията за намаляване на емисиите на парникови газове и по-бързо загърбване на въглищата като основен енергиен източник, залагайки на възобновяемата енергия. 

Но остава неясно каква е позицията на новата коалиция за постепенното премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Лидерите избягват да поставят твърда цел за забрана за продажба на конвенционални превозни средства, като вместо това заявиха, че подкрепят целта на Европейския съюз (ЕС) да продава само „въглеродно неутрални“ превозни средства в Европа до 2035 г.

Споразумението също така обещава да подкрепя автомобили, които могат да работят с биогорива.

По-рано Зелените призоваха за забрана на производството на автомобили, работещи с изкопаеми горива, до 2030 г. и възможност за използване на биогорива за промишлеността, транспорта, корабите и самолетите.

В същото, нито ГСДП, нито свободните демократи се застъпват за подобни забрани, като първите дори подкрепят запазването на инвестициите в биогорива за леки автомобили.

Проблемът с постепенното премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене е особено належащ в Германия, където автомобилната индустрия доминира като дял от икономиката и производителите от години се опитват да навлязат по-сериозно в сегмента на електромобилите.

германия

По време на конференцията по въпросите за климата на ООН в Глазгоу, Шотландия, Германия не се присъедини към страните, които обещаха да прекратят продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.

Решаването да не се наложи подобна забрана "изпраща погрешен сигнал", споделя Франка Волф, старши пазарен анализатор във Verisk Maplecroft. „Какво е предимството да имаме чист енергиен микс, ако все още консумираме много изкопаеми горива в транспорта?“, пита се той.

Но новото коалиционно правителство се ангажира с целта да разположи поне 15 млн. електромобила по германските пътища до 2030 г. в сравнение с предишната цел от 14 млн. превозни средства.

По отношение на инфраструктурата от зарядни станции, чийто недостиг се счита за една от основните пречки за по-широкото разпространение на електромобилите, коалицията ще запази сегашната цел на страната за 1 млн. зарядни пункта до 2030 г. от около 49 000 станции към момента.

Въпреки тези планове правителството ще трябва да разчита до голяма степен на частните инвестиции за финансиране на инфраструктурата.

„Ние ще ускорим, оптимизираме и дебюрократизираме текущото изграждане на зарядна инфраструктура“, се казва в коалиционното споразумение. „Разчитаме на мобилизирането на частни инвестиции“, добавят трите партии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:33 | 05.09.22 г.
fallback