fallback

Henkel страда от високите цени на суровините и транспорта

Бизнесът с лепилата се развива добре за разлика от този с козметичните продукти

11:15 | 08.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Групата за потребителски стоки Henkel е по-песимистична за цялата 2021 г. поради високите разходи за суровини и транспорт. Базираната в Дюселдорф и листната на Dax компания сега очаква резултат в долния край на прогнозата си.

Производителят на Persil, Pattex и Pritt продължава да очаква органичен ръст на продажбите от 6% до 8% за 2021 г. Коригираната възвръщаемост от продажбите (EBIT марж) обаче се очаква да бъде само около 13,5%. Досега Henkel предвиждаше 13,5 до 14,5%, в началото на годината дори до 15%.

„По-специално по-нататъшното рязко покачване на цените на суровините и логистичните разходи оказва по-голямо напрежение върху икономиката, отколкото се предполагаше по-рано“, казва изпълнителният директор Карстен Кнобел, цитиран в корпоративно изявление. „Работим интензивно с обширни мерки, за да ограничим ефектите върху нашия бизнес и рентабилността“, посочи той.

Конкурентът на Henkel Beiersdorf също наскоро предположи органичен ръст на продажбите с между 8 до 10% - и по този начин по-малко от прогнозата на анализаторите.

Приходите от продажби на Henkel нараснаха номинално с 3,7% през първите девет месеца - и сега възлизат на 15 млрд. евро. Органичният растеж, коригиран от валутни ефекти и придобиванията и продажбите, възлиза на 3,5% и по този начин е малко по-висок от средната прогноза на анализаторите. През третото тримесечие, което току-що приключи, Henkel отчете номинален ръст с 1,9%, пише още Handelsblatt.

Всички корпоративни подразделения са отново над нивото отпреди кризата. Но отделните дивизии са се развили различно. Бизнесът на Henkel и неговите около 52 хил. служители се основава на три стълба: подразделението за лепила Adhesive Technologies, отделът за пране и домашни грижи Laundry & Home Care и отделът за козметика Beauty Care.

Henkel печели от бизнеса с лепила

Най-новият двигател на растежа беше бизнесът с лепила, който нарасна със 7%. С това силно циклично подразделение Henkel генерира почти половината от приходите на групата. Продажбите в тази област вече са 2,4 млрд. евро. Henkel се възползва например от нарастващото търсене на опаковки и потребителски стоки. От друга страна в спирачка за растежа се превърна автомобилната индустрия. Спадът в производството в резултат на глобалния недостиг на полупроводници имаше отрицателно въздействие.

Подразделението Laundry & Home генерира продажби от почти 1,7 млрд. евро през третото тримесечие – почти с 2% повече. В сферата на бизнеса с перилни препарати Henkel постигна растеж с основната си марка Persil. За разлика от него търсенето на почистващи препарати за повърхности спада. То се нормализира след силното търсене в началото на пандемията. Laundry & Home представляват една трета от продажбите на Henkel.

Приходите на козметичното подразделение спадат органично с 3% до 0,9 млрд. евро. Henkel обяснява това с нормализиране на търсенето на сапунени продукти, което се е увеличило през същия период на предходната година заради пандемията. Фризьорският бизнес, който Henkel снабдява с марки като Schwarzkopf, удължава досегашния си растеж през третото тримесечие. Козметичният отдел представлява около една пета от продажбите.

През миналата година Henkel все още отчиташе спад в продажбите и оперативните приходи по време на кризата. По това време бизнесът с лепила по-специално страдаше от слабостта на важни клиенти като автомобилната индустрия. Но бизнесът с фризьорите също не вървеше добре, защото салоните бяха временно затворени.

Акциите на Henkel се обезцениха с 12% през последните дванадесет месеца, при значителни колебания. Днес книжата понижават стойността си с 5,47% до 76,44 евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:59 | 12.09.22 г.
fallback