Новата италианска авиокомпания Italia Trasporto Aereo SpA (ITA) – наследникът на Alitalia, е постигнала рамково споразумение за закупуване на 28 самолета Airbus SE. Превозвачът ще наеме още 31 самолета, съобщава Bloomberg.
Флотилията закупени самолети се състои от 10 ширококорпусни A330neo, 11 от най-продавания A320neo с тесен корпус и 7 по-малки A220 за регионални маршрути, съобщава ITA.
Сделката е на стойност около 1,5 млрд. евро, съобщи по-рано Bloomberg. Наетите самолети ще дойдат от Air Lease Corp.
Новата авиокомпания ще започне да оперира с 52 самолета Airbus, наследени от фалиралата Alitalia SpA. Първият от новозакупените самолети ще дойде в края на първото тримесечие на 2022 г. От останалите 17 ще бъдат включени в първоначалния бизнес план, завършващ през 2025 г., като моделите A320neo се очакват на по-късен етап.
Наетите самолети ще започнат да пристигат през втората половина на 2022 г., казва се в отделно изявление на Air Lease.
ITA се подготвя да стартира работа на 15 октомври, когато Alitalia ще прекрати дейност, след като в продължение на десетилетия отчиташе загуби.
Вливането на съвременни самолети ще помогне на новата авиокомпания да намали въглеродния си отпечатък на фона на натиска върху индустрията да снижи емисиите. Ще намалеят и разходите за гориво на компанията.
До края на 2025 г. 70% от самолетите във флотилията на ITA ще се състоят от реактивни самолети от ново поколение, казва авиокомпанията.
Alitalia оперираше със самолети на Boeing Co. през по-голямата част от своята история, като моделът 777 все още присъства във флотилията на превозвача.
ITA обяви планове за сътрудничество с Airbus и по бъдещите технологии.
Сделката е поредната победа на Airbus, макар че компанията изостава от Boeing и модела 737 Max, чието търсене се увеличава. Европейският производител на самолети през август отчете най-добрия си месец по продажби от януари 2020 г. с поръчка от Delta Air Lines Inc.
Водена от бившия изпълнителен директор на Fiat Chrysler Алфредо Алтавила, ITA има за цел да бъде по-икономична компания, с не повече от 2800 служители, фокусирани върху най-печелившите маршрути. Авиокомпанията няма да носи отговорност за дълга на Alitalia и има достъп до парични средства. Италия ще инжектира 1,35 млрд. евро в превозвача през следващите 3 години.