Британско-ирландското подразделение на германския дискаунтър Aldi заяви в понеделник, че ще инвестира 1,3 млрд. паунда (1,78 млрд. долара) през следващите две години, за да открие 100 нови магазина, опитвайки се да ускори растежа на пазарния си дял, съобщава Ройтерс.
Aldi и германският му конкурент Lidl се разраснаха бързо през последното десетилетие, принуждавайки четирите големи британски супермаркета Tesco, Sainsbury's, Asda и Morrisons да намалят цените и да се конкурират по-агресивно.
Aldi е петата по големина група супермаркети във Великобритания с 920 магазина и пазарен дял от 8%.
Компанията заяви, че се очаква плановете ѝ да открият над 2000 нови работни места през следващата година в допълнение на вече 7000 позиции, създадени през последните две години.
Групата заяви, че продажбите ѝ за 2020 г. са се увеличили с 10,2% до 13,5 млрд. паунда, но оперативната печалба е намаляла с 1,2% до 287,7 млн. паунда в резултат на разходите около Covid-19.
Aldi се радваше на десетилетие силен растеж на фона на отварянето на нови магазини, но пазарният му дял се сви по време на пандемията, отчасти заради липсата на значително онлайн присъствие.
Кризата накара Aldi да ускори дейността си в доставка по домовете, партнирайки си с Deliveroo, за да може да се възползва от ръста в търсенето, който вероятно ще продължи.
Освен това веригата въведе услугата "поръчай и вземи", която вече работи в 200 магазина.