Германската компания за потребителски стоки Henkel значително увеличи продажбите и печалбите през първата половина на 2021 г. и повиши прогнозата си за продажбите. През втората половина на годината обаче групата очаква да усети тежестта от по-високите цени на суровините и напрегнатите вериги на доставки.
От януари до юни производителят на Pritt, Loctite и Persil увеличи приходите си от продажбите с 4,7% до около 10 милиарда евро, а органичните продажби дори нараснаха с 11,3%, съобщи Henkel в четвъртък, цитирана от DPA.
Коригираната оперативна печалба (EBIT) нараства с 20,1 процента до 1,4 милиарда евро. Нещата са се развивали добре за компанията, чиито акции се търгуват на фондовата борса във Франкфурт и влизат в състава на индекса DAX, особено в бизнеса с лепила, който се възползва от възхода на икономиката.
Конкурентът Beiersdorf също отчете значителен ръст в това подразделение.
Главният изпълнителен директор на Henkel Карстен Нобел сега очаква органичен ръст на продажбите от 6 до 8 процента за 2021 г. (предишна прогноза: 4 до 6 процента). Очаква се коригираната възвръщаемост на продажбите (марж на EBIT) да достигне 13,5 до 14,5 процента - преди това Henkel очакваше 14,0 до 15,0 процента.
За втората половина на годината той очаква по-слаби темпове на растеж. „По-конкретно, изключително рязкото покачване на цените на суровините и напрегнатите вериги на доставки ще натоварят значително икономиката през по-нататъшния ход на годината“, каза Нобел.