fallback

AstraZeneca обмисля дали да не продаде бизнеса си с ваксини срещу COVID-19

Приходите от продажби на ваксината са се утроили през второто тримесечие спрямо предходното до 894 млн. долара

15:01 | 29.07.21 г.
Автор - снимка
Създател

Британско-шведската фармацевтична компания AstraZeneca проучва възможностите за бъдещето на своя бизнес с ваксини срещу COVID-19 и очаква по-голяма яснота по въпроса до края на 2021 г., каза високопоставен изпълнителен директор пред Ройтерс в четвъртък.

„Ние проучваме различни възможности“, каза Рууд Добър, изпълнителен вицепрезидент и президент на подразделението BioPharmaceuticals пред Ройтерс, имайки предвид бизнеса с ваксините.

„Преди края на годината ще имаме повече яснота... ако ме попитате дали бизнесът с ваксини е устойчив бизнес за AstraZeneca през следващите 5 или 10 години, този голям стратегически въпрос се обсъжда в момента“, каза той, поставяйки под въпрос бъдещето на този бизнес в рамките на компанията.

По-рано през деня стана ясно, че приходите от продажби на ваксината cpeщy СОVІD-19 нa АѕtrаZеnеса са се утроили през второто тримесечие спрямо предходното до 894 млн. долара, cъoбщи пpoизвoдитeлят нa лeĸapcтвa. Швeдcĸo-бpитaнcĸaтa ĸoмпaния пyблиĸyвa пo-високи oт oчaĸвaнитe peзyлтaти и пpoгнoзиpa pъcт пpeз втopoтo пoлyгoдиe. Toвa e пъpвият път, в който фиpмaтa дaвa финaнcoви пoдpoбнocти зa paзпpocтpaнeниeтo и пpoдaжбитe нa вaĸcинaтa, ĸoятo paзpaбoти cъвместно с Oĸcфopдcĸия yнивepcитeт. В същото време производителят на лекарства отново забави заявлението си за одобрение в САЩ.

Ваксината е рекламирана като основно оръжие срещу пандемията, защото е по-евтина и по-лесна за използване от някои конкурентни продукти. AstraZeneca и нейният индийски производствен партньор казват, че досега са доставили 1 млрд. дози за 170 страни.

Но ваксината се сблъсква и с неуспехи, включително спорове относно данни, производствени проблеми и връзки към редки странични ефекти, които са накарали някои страни да спрат или ограничат употребата ѝ. САЩ бяха особено критични към ваксината.

AstraZeneca заяви в четвъртък, че сега се очаква да поиска одобрение от САЩ за ваксината през втората половина на тази година. Преди това беше планирано това да стане през първата половина на годината.

Акциите са надолу с 0,4% към 14,15 часа българско време.

Компанията заяви, че препаратът, разработен съвместно с Оксфордския университет, е генерирал продажби за 1,17 милиарда долара през първите шест месеца на годината, поставяйки го сред най-продаваните продукти, след много важното лекарство за рак на белия дроб Tagrisso с продажби за 2,54 милиарда долара.

Продажбите на ваксината се основават на доставки от около 319 милиона дози, каза англо-шведският производител на лекарства, като даде средна цена от около 3,7 долара на доза. Доставките от неговия партньор, базиран в Индия, Serum Institute, не са включени в тази сметка.

AstraZeneca заяви, че няма да извлече печалба от ваксината по време на пандемията, а разходите, свързани с нея, са изтрили цент от печалбата на акция през второто тримесечие. Това е понижение спрямо 3-те цента през първото тримесечие.

Въпреки че AstraZeneca не прогнозира обема на приходите от ваксината за годината, конкурентите Pfizer, Moderna и Johnson & Johnson прогнозират съответно 33,5 млрд. долара, 19,2 млрд. долара и 2,5 млрд. долара за ваксините си срещу COVID-19.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:57 | 14.09.22 г.
fallback