Почти една трета от британските логистични компании очакват тази година да се сблъскат с недостиг на шофьори на тежкотоварни превозни средства, като една десета от дружествата предупреждават, че проблемите с набирането на персонал ще представляват сериозна пречка за възстановяването на бизнеса им от пандемията от коронавирус, съобщава Bloomberg, цитирайки Logistics UK.
Лобистката група призова британското правителство да предостави безлихвени заеми или безвъзмездни средства за обучение на повече шофьори, с което да бъдат попълнени празнините в работната сила на бизнеса.
Това е един от проблемите, който възникна след Brexit по отношение на пазара на труда във Великобритания.
Около 110 професионални шофьори на камиони са подали заявления за обезщетение при безработица през януари, което е с 27% по-малко от преди година. Данните от платформата за намиране на работа Adzuna показват, че онлайн обявите за работни места в транспортния сектор, логистиката и складовете през февруари са били с 15% повече спрямо същия период на миналата година.
Това подкрепя доказателствата на Асоциацията за автомобилни превози, които бяха предоставени на министъра на транспорта Грант Шапс миналата седмица. Организацията изтъква, че много шофьори на камиони са се завърнали в родните си страни по време на пандемията заради националните блокади.
Повечето от тези шофьори не се очаква да се върнат поради по-строгите визови разпоредби след излизането на Великобритания от Европейския съюз.