fallback

Шефовете в Dax заобикалят темата за половете

В публикациите си в социалните медии изпълнителните директори на концерните избират формулировки, чувствителни към пола

11:53 | 18.05.21 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ръководителите на компании от германския водещ индекс DAX се опитват да заобиколят често противоречивата тема за половете. Това поне показват резултатите от анализ на публикациите, осъществени от главни изпълнителни директори на листнати в Dax корпорации в социалните медии, извършен от специализираното издание Indeed и цитирано от F.A.Z.

Във всичките 318 анализирани публикации, които са били написани на английски, темата за половете е била избягвана. Вместо да използват местоимения като „той“ или „тя“, мениджърите и техните PR консултанти използват предимно форми за множествено число като „ние“, „те“ или „нас“ (we“, „they“ или „us“). 

Стратегията за избягване на темата доминира и в публикациите на немски. В 68 от разгледаните 123 текста членовете на бордовете заобикалят темата, използвайки изрази като „ние“, „екип“ или „хора“. 16 текста - или 13 процента - използват мъжки род. В 39 публикации - 32 процента - обаче има изрично полово разграничаване. Изследването включва формулировки с „и“ (като „служители и служителки“, 19 текста), с двуеточие (служители:ки, 8) със звездичка (6) или обозначението „служителКи“ (5).

Разгледани са 441 публикации от 19-те главни изпълнителни директори на компании Dax, които са представени в социалните медии. Анализирани са 20-те най-нови публикации на акаунт и платформа.

Освен актуалните публикации анализът разглежда и тези за Международния ден на жената на 8 март. Резултатът: всички от 19-те мениджъри (всичките са мъже, както подчертават авторите), са се изказали по повод на Международния ден на жената и са използвали език, чувствителен към пола.

Франк Хенсгенс, ръководител на Indeed за немскоговорящите страни, смята, че е "много добре, че изпълнителните директори на концерните от Dax-30 избират формулировки, чувствителни към пола". Това, според него, е положително за компаниите като работодатели и може да има положителен ефект върху „културата на многообразието“.

Въпросът дали фирмите трябва да ползват чувствителни към пола формулировки, е предмет на интензивен дебат. Едва в края на март разследването на F.A.Z. в сътрудничество с Университета за приложни науки в Дармщат показа, че повечето от компаниите от DAX се променят в това отношение или искат да го направят в бъдеще.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:44 | 11.09.22 г.
fallback