Около 178 хил. служители на германските автомобилни заводи могат да загубят работата си до 2025 г. поради прехода към електрически превозни средства. Съответните оценки се съдържат в анализ, публикуван днес от Института за икономически изследвания Ifo, цитиран от БГНЕС.
„През 2025 г. най-малко 178 хил. работници ще бъдат засегнати от преминаването към електрически двигатели“, се казва в изследването.
Според авторите, поради намаляването на производството на двигатели с вътрешно горене, от работа ще се лишат повече служители отколкото такива, които ще се пенсионират.
„Тъй като вече сме наясно с тази опасност, предприятията имат възможността да вземат необходимите мерки своевременно, като професионална преквалификация или повишаване на квалификацията“, каза Оливер Фалк, ръководител на Центъра за индустриална икономика и нови технологии на Ifo. „Още от промяната в обема на производството виждаме, че работата по електрическите превозни средства е свързана с напълно различни детайли от тази по автомобилите с двигатели с вътрешно горене“, добави той.
Според изчисленията на института около 75 хил. служители на автомобилни заводи ще се пенсионират до 2025 г., сред тях около 39 хил. сега се занимават с директно сглобяване на автомобили и около 36 хил. произвеждат резервни части.
"Преминаването към електрически превозни средства е голямо предизвикателство, особено за доставчиците от средната класа. Важно е да се запазят висококвалифицирани работни места в останалата част от индустрията с двигатели с вътрешно горене и електрическите превозни средства, без да се забавят текущите структурни промени", казва главният изпълнителен директор на Ifo Клеменс Фюст.
Според статистическия портал statista.com, към 2020 г. в германската автомобилна индустрия са били заети 808 935 служители. Най-високият процент на заетост в тази област от 2010 до 2020 г. се наблюдава през 2018 г. - 833 937 души.