fallback

Франция отпуска 50 млн. евро за преквалификация на работници в леярните

Правителството ще подкрепи служителите, произвеждащи автомобилни части от чугун, засегнати от електрификацията в индустрията

16:32 | 27.04.21 г.

Франция обособява фонд в размер на 50 млн. евро в подкрепа на работниците, които ще бъдат засегнати от процеса на електрификация на автомобилната индустрия, съобщава Ройтерс.

Мярката на френското правителство подкрепя преквалификацията на работниците, които произвеждат автомобилни части от чугун, чиито работни места са изложени на риск.

"Положението на френските леярни е тревожно," заяви френският министър на финансите Брюно льо Мер. "Нашето производство е твърде малко, твърде разпръснато и пазарната позиция не изглежда особено обещаващо за следващите години", добавя той. 

Според Льо Мер Франция ще осигури три пети от средствата за фонда, докато останалата сума ще бъде предоставена от местните автомобилни гиганти Renault и Stellantis.

Решението отразява нарастващата тревога сред европейските страни относно последиците от трансформацията на автомобилния сектор, в който работят милиони работници в региона.

Редица европейски производители на автомобили, включително Renault, Stellantis, Daimler и Volkswagen, заявиха, че ще ускорят процеса на електрификация на своето портфолио, което ще изисква по-малко работници, които да произвеждат новите превозни средства.

"Знаем, че ще има трудности", признава френският министър. "Ние ги изпреварваме и правим максимума, за да защитим работниците", добавя Льо Мер.

В понеделник той заяви пред радио Europe 1, че електрическите двигатели изискват по-малко чугун и алуминий.

"Тези работни места очевидно са застрашени, но работната сила може да се използва в други сектори, като ядрената енергетика например", подчертава Льо Мер.

Във Франция работят 355 леярни, обслужвани от около 30 хил. работници, като половината от тях са свързани с автомобилната индустрия, изтъква финансовият министър. Електромобилите изискват четири пъти по-малко желязо в сравнение с дизеловите превозни средства.

Франция е основен акционер както в Renault, така и в PSA Group, която заедно с Fiat Chrysler Automobiles сформира Stellantis в началото на годината.

Също така правителството обеща субсидии за ускоряване на инсталирането на станции за бързо зареждане и стимули при закупуване не електрически автомобили.

Над половината от 368-те станции в страната по основните магистрали е планирано да бъдат оборудвани с устройства за бързо зареждане до края на годината.

Фондът от 150 милиона евро в подкрепа на научноизследователската и развойна дейност в автомобилната индустрия ще бъде удължен с една година до края на 2022 г., посочи Льо Мер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:03 | 14.09.22 г.
fallback