fallback

Lufthansa може да замени полетите на кратки разстояния с експресни влакове

Ходът е част от усилията на авиокомпанията да намали въглеродния си отпечатък

22:00 | 08.03.21 г.

Снимка: Bloomberg LP

Lufthansa и германската железопътна компания Deutsche Bahn ще си сътрудничат по експресни влакови връзки, които може да заменят полетите на кратки разстояния на фона на нарастващите притеснения за въглеродния отпечатък от авиацията, предава Bloomberg.

Влакове ще свързват нонстоп Берлин, Хамбург, Бремен, Мюнстер и Мюнхен с хъба на Lufthansa във Франкфурт за първи път, съобщи компанията в комюнике. Услугите ще започнат през юли, като още градове ще последват през декември.

Нарасналото внимание към последиците за околната среда от полетите кара някои страни да предприемат стъпки и да обезсърчават по-кратките пътувания, а в същото време има данни, че хората избират да правят по-дълги пътувания по суша, за да избягват вземането на самолет. Lufthansa обичайно губи пари от вътрешни полети в Германия, което е допълнителен стимул за промяна към железопътни маршрути, въпреки че според говорител компанията ще прецени приемането на хода от клиентите преди да прекрати въздушни връзки.

Натискът върху авиокомпаниите да предприемат стъпки за намаляване на въглеродните емисии се засили след поредицата от държавни спасителни програми, при които правителствата увеличават влиянието си върху флагмански авиокомпании.

Спасяването на Air France се случи с политически условия, включително засилване на вътрешните услуги във Франция с цел насърчаване на хората да вземат влака. Финансирането на Austrian Airlines включваше повишаване на цените на билетите за полети под 350 км и ходове за обслужване на локации, които са на по-малко от три часа от Виена, само с влак.

Клиенти на Lufthansa, използващи експресните влакове на Deutsche Bahn, ще могат да резервират билети чрез авиокомпанията, а цените ще включват достъп до бързи ленти за проверка на багажа на терминала.

Германската компания е критикувана заради относително високите си емисии на пътуващ. Конвенционалните авиокомпании обикновено летят с по-ниска гъстота на седалките от нискотарифните им конкуренти при полети на кратки разстояния, а операциите им на дълги разстояния може да включват „лакоми“ пътнически самолети с четири двигателя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:50 | 13.09.22 г.
fallback