fallback

Airbus даде предпазливи насоки след загубата за 2020 г.

Пазарът на търговски самолети няма да се върне към нивата отпреди пандемията до 2023-2025 г., прогнозират от компанията

09:44 | 18.02.21 г.

Европейската самолетостроителна компания Airbus SE обяви, че е генерирала 4,9 млрд. евро кеш през четвъртото тримесечие на 2020 г., като в същото време предостави предпазливи насоки относно темповете на своето възстановяване от най-голямата криза в авиоиндустрията, съобщава Bloomberg. 

Airbus задържа изплащането на дивидент на фона на отчетената годишна загуба за 2020 г., дължаща се на „най-предизвикателната криза в бранша“. 

Компанията, която изпревари американския си конкурент Boeing и стана най-големият производител на самолети в света, прогнозира липса на ръст при доставките за 2021 г. и коригирана оперативна печалба от 2 млрд. евро.

През януари Airbus отчете 566 доставки за 2020 г., като заяви, че през тази година ще се стреми към стабилност. Концернът добави, че има за цел да увеличи производството, макар и с по-бавен темп от първоначално планираното.

„Представихме насоки, за да осигурим известна видимост в нестабилната среда“, заяви главният изпълнителен директор на производителя Гийом Фори, цитиран от Ройтерс.

Базираният във Франция концерн отчете годишна оперативна загуба от 510 млн. евро за 2020 г., след като стартира мащабно преструктуриране на фона на пандемията и прекрати програмата A380 заради отказаната поръчка от страна на дубайската авиокомпания Emirates, засягаща всички машини от този модел.

На коригирана база Airbus отчита спад на оперативната печалба от 75 на сто до 1,7 млрд. евро, след като приходите ѝ се свиха с 29% до 49,9 млрд. долара.

Очаква се търсенето на самолети да остане слабо въпреки решението на концерна да увеличи производството през втората половина на годината.

Предпазливите насоки потвърждават продължаващите проблеми в авиоиндустрията, свързани с разпространението на коронавируса, който принуди авиокомпаниите по света да приземят самолетите си заради дълбокия спад при търсенето на въздушни пътнически превози.

Компанията очаква доставките ѝ през тази година да съответстват на тези от 2020 г.

„Несигурността остава и през 2021 г.“, изтъква Фори. Той посочи, че не очаква пазарът на търговски самолети да се върне към нивата отпреди пандемията до 2023-2025 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:29 | 11.09.22 г.
fallback