Най-голямата компания за морски товарен транспорт в света A.P.Moller–Maersk A/S заяви, че ще ускори прилагането на своите планове за декарбонизация, като въведе в експлоатация първия в света въглеродно неутрален контейнеровоз през 2023 г., изпреварвайки със седем години своя първоначален план.
Корабоплаването, което е свързано с около 80% от глобалната търговия и е отговорно за приблизително 3% от световните емисии на въглероден диоксид, се ангажира през 2020 г. да премине на плавателни съдове, които използват горива с нулеви емисии, до 2030 г, съобщава Ройтерс.
Maersk си постави за цел да стане въглеродно неутрална до 2050 г. като обяви, че очаква първите екологични кораби да влязат в експлоатация до 2030 г.
От датската компания посочват, че ускоряват усилията за декарбонизация на морските операции с пускането на първия в света въглеродно неутрален товарен кораб през 2023 г.
Според Maersk плавателният съд ще принадлежи към класа кораби от среден размер и ще се захранва с метанол. Проектният контейнеровоз ще може да превозва около 2000 6-метрови контейнери, съобщава Financial Times.
„Нашата амбиция да имаме въглеродно неутрален флот до 2050 г. представлява преломен момент, след като беше обявена през 2018 г.“, изтъква главният изпълнителен директор на компанията Сорен Скоу. „Днес ние го виждаме това като предизвикателна, но постижима цел, която трябва да бъде постигната“, добавя той.
Според компанията около половината от 200 от нейните най-големи клиенти са си поставили цел или са близо до определяне на такава за постигане на въглероден неутралитет по отношение на веригите на доставка.
Скоу отказва да посочи кога Maersk ще може да реализира и по-голям контейнеровоз с нулеви емисии, който да може да превозва до 20 000 контейнера, но посочи, че очаква до 2030 г. да плават „много кораби с нулеви емисии“.