Air France-KLM е най-уязвимата голяма авиокомпания в Европа от продължителен спад на пътническия трафик и цената на акциите й може да намалее до едно евро, смятат анализатори от компанията Bernstein, цитирани от Bloomberg.
Френско-холандската авиокомпания се нуждае от нова спасителна помощ за милиарди евро и „вероятно има недостатъчни ликвидности, за да продължи към 2022 г.“, отбелязват анализаторите в изследване, публикувано във вторник. „Дупката в счетоводния баланс на AF-KLM е голяма, а капацитетът за поемане на дълг е толкова малък, че значително отслабване изглежда много вероятно“, допълват те.
Макар че собственикът на British Airways, IAG, и Lufthansa може също да се нуждаят от увеличаване на капитала, ако пътуванията не постигнат ръст през летните месеци, Air France-KLM е изправена пред най-непосредствен срив.
Увеличаване на капитала може да доведе до значително поевтиняване на книжата спрямо настоящите нива, отбелязват анализаторите. Цената на акциите на авиокомпанията намаля с 2,4% до 4,8 евро по време на търговията в Париж, след което компенсира загубите.
От няколко месеца френското и холандското правителство преговарят за нов спасителен пакет за авиокомпанията, в който притежават комбиниран дял от 28%. Френският финансов министър Брюно льо Мер заяви в понеделник, че се водят „интензивни“ разговори и с Европейската комисия, която настоява за мерки, които биха позволили по-голяма конкуренция в замяна на допълнителна държавна помощ.
Air France-KLM вече изпитваше затруднения, преди авиационната индустрия да преживее срив заради ограниченията за пътуванията с цел забавяне на разпространението на COVID-19. Миналата година авиокомпанията получи общо 10,4 млрд. евро под формата на държавни заеми и гаранции.
Според анализаторите от Bernstein IAG „остава единствената заслужаваща вниманието на инвеститорите“ голяма авиокомпания. Според компанията напредъкът в процеса по ваксиниране на населението във Великобритания и САЩ може да доведе до по-бързо повторно отваряне на трансатлантическите пътувания в сравнение с други междуконтинентални маршрути.