fallback

Могат ли нощни влакове да заместят късите разстояния на авиокомпаниите в Европа?

Политиката за намаляване на въглеродните емисии от транспорта може да възроди жп транспорта в Европа

11:57 | 09.12.20 г.

Четири европейски държави поискаха от ЕС да подкрепи развитието на мрежата на нощните влакове в Европа, за да бъдат намалени емисиите въглероден диоксид от полетите по къси маршрути, съобщава Politico.

В инициативата участват Германия, Австрия, Швейцария и Франция. Те планират връзка между Виена и Париж до края на 2021 година, а през 2023 година  нощни влакове ще свържат Берлин с Париж и Брюксел. Планирани са и връзки между Рим, Барселона и Цюрих.

В реализацията на тези планове участват австрийската жп компания ÖBB, германската Deutsche Bahn, френската SNCF и швейцарската SBB.

Politico отбелязва, че само преди няколко години Германия се отказа от нощните влакове и спалните вагони и продаде услугата на ÖBB. Сегашната политика на ЕС за намаляване на емисиите обаче кара Берлин да преосмисли идеята.

Като цяло повечето европейски държави се отказаха от спалните вагони преди години с цел да намалят разходите. Някои компании, включително и Deutsche Bahn, обаче започнаха да промотират услугата за нощен превоз отново, но вече не чрез спални, а с нормални вагони.

Нощните влакове са популярни сред младите хора в Европа.

Засега обаче едва ли те ще могат да бъдат конкуренция на нискотарифните авиокомпании. Само Ryanair е превозила 152 млн. пасажери през 2019 година. В същото време в ÖBB се надяват да удвоят пътниците си до 3 млн. с 26 нощни дестинации в следващото десетилетие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:44 | 13.09.22 г.
fallback