Германската авиокомпания Lufthansa стартира пробния си метод с бързи тестове за коронавируса за всички пътници. Преди излизането на първата машина по маршрута Мюнхен-Хамбург в четвъртък всички 30 пътници и летящият персонал са били тествани, съобщи говорител на авиокомпанията. Всички тестове са били отрицателни и на пътниците е разрешено да летят. Нямало е хора, които да са отказали да бъдат тествани, предава DPA.
Понастоящем Lufthansa лети три пъти на ден от баварската столица до Хамбург и обратно и сега се извършват ежедневни бързи тестове с по един полет в двете посоки. Като алтернатива пътниците могат да предоставят отрицателен PCR тест, който да е на не повече от 48 часа, или може да бъде пререзервиран безплатно друг полет.
Lufthansa губи милиони евро всеки ден от началото на кризата и се надява да може отново да предложи повече полетни връзки, особено в чужбина. Правилата за карантина, които се прилагат за международните пътници в повечето страни, досега са били основната пречка за съживяването на въздушния трафик. Ако се превозват само пътници с отрицателен тест, това може да направи карантината излишна, поне това е надеждата в авиационната индустрия. В Lufthansa Group бързите тестове вече са тествани на полети, изпълнявани от дъщерното дружество Austrian - между Берлин и Виена.
Бързите антигенни тестове, използвани от Lufthansa, не откриват патогена Covid-19 като такъв, а протеините, свързани с него. Начинът, по който работи, е подобен на теста за бременност; резултатите трябва да са достъпни след 30 до 60 минути. Тестовете обаче са по-малко точни от обичайните PCR тестове.
Подобно на всички останали в сектора, авиокомпанията понесе тежък удар от спирането на полетите през пролетта и според Spiegel може и догодина да се нуждае от допълнителна държавна помощ. Правителството отхвърли твърдението като спекулация, макар статията да се позовава на правителствен документ за вътрешна употреба.
Изданието допълва анализа си с думите на неназован представител на правителтвото, според когото администрацията и политиците "губят търпение" с главния изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор и имат серизони съмнения, че той ще направи необходимите намаления на разходи.
Най-голямата германска авиокомпания получи през юни правителствена помощ от 9 млрд. евро, отпуснати след продължителни и сложни преговори. Преди дни ръководството отчете загуба от 2 млрд. евро за тримесечието. Шпор е казвал, че държавната помощ би трябвало да стигне до края на 2021 г.