fallback

Henkel потвърди прогнозата си за 2020 г., но усеща кризата

Поради намаляването на продажбите в два от трите сегмента се очаква приходите да намалят органично с 1 до 2 процента, коригираният марж на EBIT също да спадне

12:04 | 10.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Henkel е успяла да увеличили органично приходите си с 3,9% през третото тримесечие на 2020 г., като се е възползвала от обръщане на тенденцията в сегментите Beauty Care и Adhesive Technologies, както и ускореното търсене на почистващи препарати по време на пандемията на коронавируса

Групата от DAX потвърди прогнозата, публикувана през октомври, с предварителните тримесечни данни, включително влиянието на коронавируса върху собствения ѝ бизнес. Така базираната в Дюселдорф група за потребителски стоки очаква коригираната печалба на предпочитана акция да продължи да намалява с от 18 до 22 процента. Поради намаляването на продажбите в два от трите сегмента се очаква приходите да намалят органично с 1 до 2 процента, коригираният марж на EBIT да се влоши до между 13,0 до 13,5 процента. През 2019 г. маржът бе 16,0 процента.

"Предполагаме (..), че ще усетим негативните ефекти от пандемията и през четвъртото тримесечие“, заяви главният изпълнителен директор Карстен Нобел във вторник, цитиран от DPA.

Прогнозата за 2020 г. се базира на допускането, че  през последното тримесечие няма да има мащабни блокирания, причинени от пандемията, на пазарите, които са важни за Henkel. Компанията продължава да очаква, че индустриалното търсене и бизнес активността в регионите, които са важни за Henkel, ще бъдат под нивото от предходната година, но няма да се влошат в значителна степен.

През третото тримесечие приходите са били за 4,999 млрд. евро след 5,077 млрд. евро през предходната година, номинален спад от 1,5%. В органичен аспект това е увеличение от 3,9 процента, както вече беше съобщено с предварителните данни в началото на октомври. Благодарение на подновеното нарастване на търсенето най-голямата бизнес област за адхезивните технологии, т.е. лепилата и уплътнителите, нараства органично с 1,3%. Това бележи обрат, особено от второто тримесечие, когато продажбите са спаднали с почти 17 процента. През първото тримесечие спадът беше почти 4%.

Секторът Beauty Care, който страда от дълго време, също расте благодарение на нарастващите продажби на дребно през тримесечието с органичен плюс от 4,3%. През второто тримесечие спадът бе почти 13%, главно поради затварянето на фризьорските магазини, а през първото тримесечие понижението бе от 4%. Второто по големина подразделение по продажби, Laundry & Home Care, т.е. препаратите за пране и почистващите препарати с марки като Persil и Somat, продължи да расте през тримесечието поради увеличеното търсене. Органичното увеличение е 7,7%, след 4,4% през второто тримесечие и 5,5% през първото тримесечие на годината.

От тази година Henkel вече няма да публикува данни за печалбата или загубта за тримесечието или деветмесечния период. В момента акциите се търгуват в XETRA с 0,37 процента ръст до 91,78 евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:41 | 12.09.22 г.
fallback