fallback

Как пандемията промени туристическите модели?

Нови регулации ще блокират фирмите от да харчат средствата на клиентите си от предплатени резервации

15:48 | 25.10.20 г.

Когато британският туроператор Thomas Cook се завърна на пазара през миналия месец, той имаше нужда от нещо, с което да убеди клиентите, че е станал по-надежден след фалита си през 2019 г. и че те няма от какво да се притесняват при резервирането на почивка по време на пандемия, пише Крис Браян в анализ за Bloomberg, предава Bloomberg TV Bulgaria.

Решението на компанията беше да обещае на клиентите си, платили дълго време преди ваканциите си, че средствата им ще се съхраняват в специална сметка до завръщането им.

За всеки, които се е борил с получаването на средства обратно от авиокомпания през тази година, круизен оператор или туристически агент, това звучи привлекателно. Моделът започва да става все по-популярен, като регулаторите осъзнават ползите от него. Те са по отношение на времето.

Когато британските туроператори подновят лицензите си за дейност в идните седмици, някои могат да бъдат помолени да съхраняват клиентските плащания в отделни сметки, предаде по-рано Telegraph. Към момента на туристическите и авиационните компании често се позволява да използват плащанията по начин, по който те изберат и толкова дълго преди пътуването да се е състояло, колкото те преценят.

Поради непосредствената нужда да се гарантира, че туристическата индустрия ще остане здрава, бързите регулаторни промени на бизнес модела могат да се окажат контрапродуктивни точно сега. Най-голямото притеснение в момента е, че големите туристически групи рядко имат нови резервации. Германската авиокомпания Lufthansa планира да използва само 25-процентен дял от миналогодишния си капацитет през четвъртото тримесечие.

След финансовата криза британските банки бяха принудени да отделят основните си кредитни услуги от рисковото инвестиционно банкиране. Един ден подобен ход ще бъде необходим за туристическите компании, за да могат те да предпазят средствата на потребителите. 

От гледна точка на туристическите компании плащанията на потребителите месеци преди пътуванията им са чудесни - това е като да получиш голям безлихвен заем. Lufthansa, круизният оператор Carnival и туристическата компания TUI държат милиарди долари потребителски кеш, става ясно от последните им пълни финансови резултати. Когато коронакризата замрази глобалните пътувания, потребителите осъзнаха, че са сключвали лоши сделки. Мнозина от тях поведоха бюрократични битки с компаниите, за да си върнат парите, като често трябваше да се примирят с ваучери в замяна.

Някои туристически агенции се справят по-добре в защитата на потребителските разходи, като именно те настояват най-горещо за промяна. “Скандално е, че парите, платени за пътуване някога е бъдещето, не трябва да се отделят и да се харчат само за изпълнение на договора”, посочиха представители на Trailfinders.

Създаването на отделни сметки няма да гарантира, че изплащанията на обезщетенията ще се случват по-бързо в случаи на масови отменяния на резервации както през тази година. Като се попречи на компаниите да харчат парите на клиентите, докато пътуването им не е изпълнено, може да се създаде по-висока сигурност поне за средствата. За момента има малко признаци, че британското или което и да е друго правителство ще принуди авиокомпаниите да въведат подобна мярка, което може би не е изненадващо предвид несигурните финансови условия за авиационния сектор и необходимостта да се защитят работни места.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:06 | 14.09.22 г.
fallback