Руски кораб, който може да дострои "Северен поток" 2, е на път към офшорната зона на Калининград, тръгвайки от зона около пристанището Мукран на остров Рюген, сочат данни на Refinitiv Eikon, цитирани от Ройтерс. Преди четири дни плавателният съд е напуснал пристанището и е стоял на рейв в района, където се намира логистичният център на проекта.
Очаква се корабът "Академик Черский" да пристигне в Калининград на 7 октомври. На този етап от "Газпром" отказват коментар относно движението на плавателния съд обратно към Русия, допълва Ройтерс. Той пристигна на остров Рюген на 9 май.
До началото на 2020 година "Академик Черский" беше собственост на "Газпром", но от юли морският съд, който е единственият в Русия, притежаващ система за динамично (без котва) позициониране, вече не е в активите на газовия гигант. По данни на РБК от началото на лятото този кораб е собственост на Самарския топлоенергетически имуществен фонд (СТИФ).
Този фонд също е бил собственост на "Газпром" според отчетите за първото тримесечие на тази година, но в края на юли той вече не присъства там, допълва още изданието.
Има вероятност "Газпром" да се възползва от промени в руското законодателство от април 2019 година и да не обявява данни, които могат да бъдат основа за санкции от Запада. В активите на фонда няма други кораби.Дружеството обаче не е публично и не е длъжно да публикува информация.
94% от тръбите на "Северен поток" 2 вече са положени по дъното на Балтийско море. Строителството беше спряно през декември 2019 година, защото швейцарско-холандският холдинг Allsaes, който беше натоварен с полагането на тръбите, беше заплашен от санкциите на САЩ.
От "Газпром" обаче заявяват, че ще довършат строежа и в момента остава един участък от 120 километра в териториалните води на Дания.
През юли Копенхаген разреши изграждането на тръбопровода, но от съдове с обичайно, закотвящо се позициониране. В Камарата на представителите и в Сената на САЩ пък залагат санкции срещу доставчици на оборудване и застрахователи именно за такива кораби.