fallback

Може ли Великобритания да забрани конвенционалните автомобили през 2030 г.?

Съвместен доклад на екологични организации изчислява, че възприемането на такава стратегия след 2030 г. ще отдалечи Лондон от целта за нулеви емисии до 2050 г.

15:30 | 04.10.20 г. 9

Правителството на Великобритания трябва да наложи в рамките на едно десетилетие забраната за продажба на дизелови автомобили, ако иска дори да се доближи до целите си за климатичните промени, показа анализ, цитиран от Bloomberg. 

Британските власти обмислят да засилят ограничителните мерки за автомобилите с двигатели с вътрешно горене, за да стимулират продажбите на електрически превозни средства. Този ход не само ще намали замърсяването, но и ще създаде пазар, който ще привлече производители и нови работни места във Великобритания.

Павителството се консултира за изтеглянето на настоящата забрана за продажба на бензинови и дизелови автомобили от 2040 г. до 2035 г. или до по-рано, ако е възможно. Проучването, публикувано в петък от Greenpeace (Грийнпийс) и Green Alliance, показва, че изтеглянето на забраната до 2030 г. ще изтрие 90 милиона тона еквивалент на въглероден диоксид през в периода 2028-2032 г. – което е около една четвърт от всички емисии във Великобритания, генерирани през 2019 г.

Според доклада само изтегляне на забраната за дизеловите и бензинови автомобили, която обхваща и хибридните плъгин автомобили, до 2030 г., ще позволи на Великобритания да осъществи целите си по отношение на декарбонизацията и климатичния неутралитет до средата на века.

Правителството изчислява напредъка си относно целите спрямо петгодишния бюджет за въглеродния диоксид, осигуряващ засилване на мерките за ограничаване на емисиите до 2050 г.

Въпреки че е напът да изпълни третия си бюджет за въглеродните емисии, то трябва да постигне по-големи икономии на въглероден диоксид, за да изпълни четвъртия и петия бюджет. Шестият бюджет за въглерода, който ще бъде определен през декември, ще е още по-строг, тъй като ще е първият, който ще приеме целта за нулеви емисии, заложена през 2019 г.

автомобили

Великобритания ще трябва да спести още 77 милиона тона еквивалент на въглероден диоксид, за да изпълни петия си бюджет, който обхваща периода 2028-2032 г., се казва в доклада. Но по всяка вероятност ще са необходими по-дълбоки съкращения в количеството емисии, за да се постигне целта.

По-малко амбициозните варианти за забрана на конвенционалните автомобили до 2035 г. биха довели до това правителството да пропусне целта си за въглеродните емисии със 73%, а евентуална забраната от 2032 г. за същите превозни средства ще доведе до пропускане на целта с 18%, установяват от Greenpeace и Green Alliance.

„Това е още по-убедително доказателство, че 2030 г. е най-добрият вариант за пълна забрана на новите замърсяващи превозни средства“, каза Дъг Пар, старши изследовател в Greenpeace, Великобритания.

В четвъртък опозиционната Лейбъристка партия също призова правителството да избере забрана с начална година 2030 г. преди старта на преговорите във Великобритания за глобалното изменение на климата догодина.

Премиерът Борис Джонсън заяви в сряда, че ще изложи плановете си за постигане на нулеви емисии за Великобритания до 2050 г. през следващите седмици.

Очаква се намаляването на замърсяването от транспорта да играе важна роля в прехода, тъй като на този сектор се падат повече от една трета от емисиите на парникови газове в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:22 | 13.09.22 г.
fallback