fallback

Рекордната загуба на Rolls-Royce поставя компанията пред трудни избори

Производителят на реактивни двигатели планира да продаде испанското си звено ITP Aero

15:59 | 27.08.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата загуба на Rolls-Royce Holdings Plc поставя главния изпълнителен директор Уорън Ист пред някои трудни решения за укрепване на британския производител срещу щетите, причинени от пандемията от коронавирус.

Производителят на реактивни двигатели заяви в четвъртък, че планира да събере най-малко 2 милиарда паунда (2,6 милиарда долара) от прехвърляне на акции в рамките на следващите 18 месеца. Компанията определя испанското си звено ITP Aero като актив, който най-вероятно ще бъде продаден, въпреки че може да отнеме време да се намери точният купувач и правилната цена, предупреди Ист по време на конференция, предава Bloomberg.

Но със загуба от 5,4 милиарда паунда през първата половина на годината и очакван отлив на парични потоци от бизнеса поне още една година Ист има малко време да чака добри предложения.

Ист каза, че иска да направи продажбата „на точния купувач на правилната цена“ - нещо, което пандемията може да направи по-предизвикателно. Това оставя емитирането на акции като алтернатива, макар това да разрежда съществуващите акционери, които вече са изправени пред значителни загуби.

„Въздействието на пандемията върху нашия бизнес е много драматично и това е ясно се вижда в резултатите от тази сутрин,“ заяви Ист.

Основните приходи на компанията са спаднали с 24% до 5,6 милиарда паунда. От друга страна Rolls-Royce е изразходила 400 милиона британски паунда за преструктуриране. Компанията е разполагала с ликвидност от 6,1 милиарда британски лири към 30 юни. Падежът на дълга й от 3,2 милиарда британски лири е до края на 2021 г.

В този контекст Rolls-Royce прогнозира отлив на парични средства от 1 милиард британски паунда през втората половина до 4 милиарда британски паунда за цялата 2020 г.

Планиране на най-лошия случай

Ист  е изправен пред ситуация, която може значително да се влоши. Компанията разработи „тежък, но правдоподобен“ сценарий, който предвижда, че втора вълна на вируса ще доведе до допълнителни ограничения и блокади. В този случай ще трябва спешно да се събират свежи пари, за да се финансират операциите и да се поддържа ликвидността.

Степента на трудност нараства още, тъй като Rolls-Royce  обяви, че главният финансов директор Стивън Даинтит е напуснал. Той ще поеме същата роля в бързо развиващата се компания за доставка на хранителни стоки Ocado Group Plc.

„Ист се сблъска с ужасен период за Rolls-Royce като например проблемите в дизайна на Trent 1000, но управлението на настоящата криза ще бъде най-голямото му предизвикателство досега“, заяви Джули Палмър, партньор в компанията за преструктуриране Begbies Traynor.

Масивно преструктуриране

Междувременно Rolls-Royce затваря свой обекти, консолидира дейностите и съкращава работни места, тъй като се очаква, че търсенето на двигатели с широко тяло ще остане потиснато за години напред. Ист, който вече беше предупреди, че бизнесът със самолетни двигатели може да се смали с една трета, заяви, че 4000 длъжности от очакваните 9000 вече са били съкратени.

Компанията обяви в сряда, че ще затвори един обект в САЩ до края на 2022 г. и ще намали дейностите в друг като част от прегледа на глобалния си отпечатък. Rolls-Royce също така премести някои дейности от Великобритания в Сингапур.

„Това е най-голямата реорганизация на гражданското аерокосмическо пространство в нашата история“, каза Ист и добави: „Драматично е, защото Covid-19 е драматичен".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:38 | 12.09.22 г.
fallback