Германското пристанище Мукран, което се намира край град Засниц на остров Рюген в Балтийско море, продължава нормалната си експлоатация като логистичен център за корабите, които участват в изграждането на полемичния газопровод „Северен поток 2“, съобщава S&P Global Platts, цитирайки заявление на енергийното министерство на провинцията Мекленбург-Западна Померания.
В понеделник германският външен министър Хайко Маас изрази изненада и недоволство в телефонен разговор с американския държавен секретар Майк Помпейо по повод планираните американски санкции, които засягат и газовия проект "Турски поток", с което нарасна напрежението между Берлин и Вашингтон.
Миналата седмица американските сенатори републиканци Тед Круз, Том Котън и Рон Джонсън заплашиха операторите на пристанището с катастрофални икономически санкции за това, че оказват помощ на руски кораби за изграждане на втора тръба за доставка на руски газ до Германия.
Пристанището Мукран се намира и в изборния район на канцлера Ангела Меркел, а германските медии разчетоха заплахата на тримата сенатори като лична атака срещу нея.
В момент ва Мукран се намират тръбите, които се очаква да бъдат положени в датски води от руския кораб „Академик Черский“.
Германските власти твърдо отхвърлиха заплахата за санкции срещу пристанището и подчертаха, че европейската енергийна политика се определя в Брюксел, а не във Вашингтон.
Газовият проект "Северен поток 2" на стойност 10 млрд. евро, е почти пред завършване и ще удвои доставките на руски газ за Германия.
Въпреки политическите различия с Москва Берлин вижда в руския газ възможност да намали зависимостта от ядрена и въгледобивна енергия.
Миналата година САЩ приеха законодателство за налагане на санкции срещу всички компании, които работят върху изграждането на "Северен поток 2" и "Турски поток". В този закон са заложени санкции за технически поддръжки, но отделен закон за противодействие на противниците на Америка чрез санкции предвижда и други строги мерки, които могат да включват и спиране на достъп до американската финансова система.
преди 4 години Отделно от това - всеки, който има газохранилища гледа да ги напълни през лятото на ниските цени и зимата да продава. Тука е и малката златна възможност за България с проекта за газов хъб и разширяването на Чирен с европейски средства. Ще можем да търгуваме с много малки обеми, освен да транзитираме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Да - Турция иска да бъде търговец на газ, а не транзитьор, което е в много голям ущърб на руснаците и на турски поток, понеже за да пускат по него руски газ ще трябва да правят такива големи отсъпки, каквито досега не са давали на никого. Султана е твърде нагъл с всички.Отделно от това след като им доставиха С-400 започнаха да усвояват военна тактика за атакуване и унищожаване на всички руски ПВО-системи. Но мисля че и руснаците са очаквали всичко това и са се подготвили доста добре да не се получи. И те не са нито глупави, нито наивни, особено пък с подобни клиенти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Нека да поясня за тези които гледат само цифрите за закупеният от Турция тръбопроводен и LNG газ. Намалението на първият и увеличението на вторият не са взаимно свързани. LNG не измества тръбопроводният газ.Малко инфо за размисъл. Турция няма инфраструктура и терминали за регазификация, но купува големи количества LNG газ. Или по-точно има терминали, но те не се намират на турска територия и потребителите на LNG не са в Турция.Така че погледнато от страна потребители става въпрос за две отделни държави.Който желае може да намери информация в мрежата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не се заяждам, но наистина ли не сте наясно че това кото стана в Източна Европа, след това в Украйна и сега в Беларус предстои и в русия. Някакви бащици, без които няма как да съществъват държавите? Смееееехххх.....през сълзи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ти съвсем си се объркал. Германците са на-английското племе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Кой керван бе, златния? Този с бурлаки-те? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Кой керван бе, златния? Този с бурлаки-те? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години не бе ти мое си лаеш квот искаш или за квот са ти платили, аз ти каам аз кво виждам, а то е че на швабите индустрията им ше замине в канала без евтини ресурси. Сашево са я напрайли БЕЛИ ШВАБИ такава квато беше силна индустриална страна, а не негpи, *** мексиканци или останалите емигрантски папагали, швабите не са *** кат тукашните *** и кат тебе... Немския финансов капитал мноо добре знае какво е добре за него и го прай, Сашевци и английското племе знаят, че са отекли ако тия не биват подтискани иконимически и със секви курвенcки номера ... тва е палажението, с лаене у тоя сайт нищо не мое напрайте, нема как да спрете ей тия : Quandt, Bosch, Knauf etc. ...Liste der 500 reichsten Deutschenhttps://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_500_reichsten_Deutschen отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Има достатъчно данни за това колко пари са похарчени за строителството на този скраб - газопроводите на Газпром. Можеш да прочетеш някой анализ на Михаил Крутихин, например. Но понеже моите впечатления са, че си рядък ***-нар, недей да се го причиняваш. Купи си малко акции от потъващия Газпром. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Керванът си върви, кучето си лае. Нищо ново. отговор Сигнализирай за неуместен коментар