fallback

Ето как Великобритания може да спази обещанията за зелена икономика

Правителството в Лондон възнамерява да направи икономиката климатично неутрална до 2050 г.

08:15 | 29.07.20 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Когато става дума за зелената икономика, Борис Джонсън обича да напомня за Уолтър Берси. Британският инженер бе изобретил електрическо такси още през 1897 г., казва британският премиер. Но иновацията му се е провалила по това време поради съпротива от страна на мощни групи по интереси. Едва повече от сто години по-късно „визионерски кмет“ въведе електрическата Black Cab (така наричат лондонските таксита) в Лондон.

Споменатият кмет, разбира се, бе самият Джонсън, смеховете сред публиката са сигурни. Неговата гледна точка: когато става въпрос за защита на климата, просто трябва да се действа, да не се позволява на скептиците да ни забавят.

Причинената от коронавируса криза сега тества държавния глава за това доколко сериозно взема предвид думите си. Великобритания беше първата голяма икономика, която пое правен ангажимент да стане климатично неутрална до 2050 г. На световната конференция за климата COP26 в Глазгоу догодина Джонсън планира да ангажира други държави за подобни амбициозни цели.

Като домакин той ще бъде в светлината на прожекторите: ще продължи ли с прехода към зелената икономика или ще определи други приоритети в рамките на рецесията?

Екологичните организации са загрижени за това как централната банка на Англия отпуска милиарди лири заеми на авиокомпании и производители на автомобили. Заявената цел на правителството е да спаси колкото се може повече компании и работни места. Какво остава от амбициозните планове за климата?

„Опасявам се, че ако правителството трябва да избере между икономически растеж и околна среда, природата ще загуби", заявява пред DPA Ник Мейби, ръководител на мозъчния тръст E3G.

Други наблюдатели обаче очакват кризата да ускори прехода към устойчива икономика. „Кризата е катализатор за зеления дневен ред“, казва Ерик Феърбеърн, основател и изпълнителен директор на Podpoint.

Основаният през 2009 г. пазарен лидер инсталира станции за зареждане на електрически автомобили и е част от енергийната група EDF Energy от пролетта. Юни беше най-добрият месец за продажби в историята на компанията, съобщава Феърбеърн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:09 | 14.09.22 г.
fallback