Той поясни, че механизмът за свързване на Европа е допълнение към съществуващите оперативни програми „Транспорт“, където са големите проекти.
„Механизмът е помощен инструмент, който повечето държави използват успешно", коментира Рангелов и смята, че е добра идеята в Европа да се подобрят трансграничните преходи при преминаване на стоки и товари.
Според него това се отнася до т.нар. слаби места в логистичните вериги, като целта е да бъде повишена пропускателната способност и да се улесни пътуването на стоки, товари и хора.
Рангелов отбеляза, че железопътният транспорт е много по-екологичен в сравнение с останалите видове транспорт, тъй като се превозват големи количества товари на големи разстояния, като това се извършва с минимум поражения върху околната среда.
Той посочи, че за да се осъществява този транспорт, трябва да има изградена подходяща инфраструктура и стремежът на Европа е да се постигне унифициране на цялата европейска мрежа.
По думите на Рангелов по този начин ще бъдат създадени дублиращи се инфраструктури и правила за начин на преминаване.
Експертът съобщи, че ЕС инвестира над 2 млрд. евро в 140 възлови транспортни проекта, които засягат летища, пристанища, жп и автомобилни пътища.
От българските проекти е предвидена модернизация на жп подстанциите във Враца и Перник. Като целта е да се постигнат по-добри резултати. Модернизацията на жп участъкът между Пловдив и Свиленград е другият проект, който е важен за българската жп инфраструктура.
Какви средства е предвидила Европа за екологичния си транспорт? Къде страната ни не е успяла да се класира в подобрение на инфраструктурата си?
От видео материала на Bloomberg TV Bulgaria можете да разберете подробности за петте български проекти, които ще получат финансиране по обявената от Европейската комисия програма. Има ли частен инвестиционен интерес към тях? Заинтересовани ли са пенсионните фондове от вложения в транспорта?
Всички гости на "В развитие" вижте тук.