Фалитът на германския финтех играч Wirecard първоначално няма да има последствия за клиентите на търговеца на дребно Aldi. „Aldi Süd е договорен партньор на Wirecard Bank AG, която има пълен германски банков лиценз, под надзора на Федералния орган за финансов надзор (BaFin) е и не е част от планираното производство по несъстоятелност", заяви дискаунтърът пред Die Welt. Сътрудничеството с банката е ограничено до обработка на плащания с кредитни карти и бизнес с подаръчната карта Aldi, пояснява още търговската верига.
„Досега няма промени за нашите клиенти и в двете направления. Както обикновено при Aldi Süd, можете да плащате с кредитните си карти, както и да осребрите вашите подаръчни карти Aldi. Кредитът върху картите е сигурен и покрит", заявиха от компанията.
Aldi е била в контакт с Wirecard, за да изясни въпроса, но от веригата не коментираха спекулации за по-нататъшния курс на отношенията.
Aldi е първият германски търговец, който се изказа в рамките на скандала с Wirecard. Досега се говореше само за азиатски компании, които обявиха, че възнамерява да прекратят бизнес отношенията си с компанията. Азиатската услуга за споделяне на пътувания Grab - конкурент на Uber – замрази плана си за обработка на всички плащания чрез Wirecard.
Според по-ранна информация от групата над 300 000 търговци по света използват системата на Wirecard за трансакции с кредитни карти. Предвид фалшифицирането на финансовия отчет в Азия е съмнително дали това число е вярно.
В Европа сред клиентите са компании като Aldi, Ikea и KLM. Сега те вероятно ще потърсят други партньори.
В четвъртък Wirecard подаде заявление за фалит. В баланса на компанията липсват най-малко 1,9 милиарда евро.
Wirecard-Bank обаче не е засегната от този фалит. От тази седмица обаче тя се проверява от специален представител на финансовия надзор BaFin.
Освен всичко друго, целта е да се предотврати изтичането на пари от банката към групата. Сметките на клиентите на банката са обезпечени от фонда за гарантиране на депозитите на частни банки - до общо 19,7 милиона евро на клиент.
Сега ще бъде от съществено значение как ще се държат компаниите с кредитни карти. Visa и Mastercard все още не са коментирали темата по същество.
„Стабилността на платежната екосистема винаги е нашата основна грижа", казва Visa. „Ние наблюдаваме внимателно текущото развитие и оценяваме всяка нова информация веднага щом стане известна“. Приоритетът ще бъде поддържането на целостта на платежната система и защитата на клиентите.
От Mastercard поясняват, че внимателно наблюдават ситуацията. Говорител заяви: „Нашият приоритет е да гарантираме, че хората могат да продължат да използват своите карти. Ще продължим да работим с всички страни и сме готови да предприемем каквото и да е необходимо“.
P { margin-bottom: 0.08in }