fallback

Транспортната комисия в ЕП не прие българските поправки в пакета „Мобилност“

Вотът в пленарна зала по пакета е предвиден за 8 юли

22:44 | 08.06.20 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Нито една поискана поправка от България и периферните страни на ЕС по пакет „Мобилност“ не бе приета на днешното заседание на транспортната комисия в Европейския парламент, съобщава БНР.

Комисията одобри регламента за командироване на водачите, тяхното време за почивка и каботажа от пакета „Мобилност“.

Членовете на комисията отхвърлиха внесените от българските евродепутати поправки за връщането на камиона в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици, както и за седмичната почивка на водачите.

Пред „Хоризонт“ евродепутатът от Прогресивния алианс на социалистите и демократите Петър Витанов, който е и единствен постоянен член на транспортната комисия от България, заяви, че за него вотът не е изненадващ.

„Ние направихме проучване и сондирахме мнението на нашите колеги от Централна и Западна Европа, които въпреки коронавируса, въпреки новите условия, въпреки ситуацията, на която разчитаха по време на най-тежката част на пандемията на източноевропейските шофьори, не бяха склонни да направят никакъв компромис във вижданията си. Надеждите ни не са свързани толкова с вота днес, нито този, който предстои в пленарна зала“, посочи той.

Девет страни, от които и България, заявиха, че ще заведат дело срещу пакета в Съда на ЕС веднага след като той получи зелена светлина.

Очаква се и оценката за въздействие върху околната среда от връщането на камионите, която изготвя Европейската комисия.

„Опасението на Комисията, което напълно съвпада с нашето виждане, е, че връщането на камиона едно, че е дискриминационна мярка, но тя значително ощетява компании от Източна Европа, компании от периферията. Тя първо не е в съответствие със „Зелената сделка“, защото ще доведе до значително увеличаване на газовите емисии, но второ тя противоречи на принципа на функциониране на единния пазар - ограничава се дейността на компании от ЕС“, заяви Витанов.

Заседанието на комисията няма особено значение, освен да изпрати политически сигнал към евродепутатите, заявиха запознати, цитирани от националното радио.

Вотът в пленарна зала по пакета е предвиден за 8 юли. За да бъдат приети внесените поправки по пакета, в това число и тези от български евродепутати за връщането на камионите и водачите, е необходимо абсолютно мнозинство, което е малко вероятно да бъде постигнато.

Междувременно Съюзът на международните превозвачи и браншови организации от още шест държави прогнозират повече вредни емисии и допълнително натоварване на пътищата и границите, ако европейските институции приемат задължителното връщане на камиони в страната на регистрация през 4 седмици.

Открито писмо на превозвачите е изпратено до членовете на Транспортната комисия в Европейския парламент.

Под общата позиция са се подписали фирми от България, Полша, Унгария, Румъния, Литва, Кипър и Малта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:14 | 12.09.22 г.
fallback